جزییات عرضه میوه و تره بار در میدان جدید بندرعباس

به گزارش وبلاگ وردپرس، شرایط میدان میوه و تره بار فعلی بندرعباس در شرایط شیوع کرونا نامناسب و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و کوچک بودن فضا نیز مزید بر علت شده است تا بیش ازپیش ضرورت راه اندازی میدان میوه و تره بار جدید بندرعباس احساس گردد.

جزییات عرضه میوه و تره بار در میدان جدید بندرعباس

به گزارش وبلاگ وردپرس آنلاین به نقل از ایسنا، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، کوچک بودن فضا و عدم رعایت تنظیف از مهم ترین مسائل این میدان کهنه و سالخورده است.

یکی از شاغلین در این میدان اعلام نمود: متأسفانه با توجه به شیوع کرونا، پروتکل های بهداشتی در این میدان رعایت نمی گردد، باید هرچه سریع تر نسبت به این موضوع فکر و چاره ای گردد.

وی اظهار کرد: میدان جدید عظیم تر و در انتظاریم هرچه زودتر به آن مکان منتقل شویم، با توجه به اتمام پروژه باید هرچه زودتر مسئولان ذی ربط نسبت به این موضوع چاره اندیشی نمایند.

همچنین یکی از شهفرایندان نیز با گلایه از عدم رعایت تنظیف میدان میوه و تره بار و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: به واقع حضور در این میدان خطرناک و هرلحظه انتقال کرونا نیز احساس می گردد.

وی ادامه داد: درخور شأن و نام شهر بندرعباس، استان هرمزگان نیست به عنوان دروازه مالی کشور از چنین میدان میوه و تره باری بهره ببرد.

24 خرداد، شروع عرضه میوه و تره بار در میدان جدید

فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: تعداد زیادی از غرفه داران میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس در حال آماده سازی و تجهیز غرفه ها برای عرضه میوه و تره بار از 24 خرداد در این میدان هستند و هفته گذشته و هفته جاری هم غرفه داران میدان فعلی میوه و تره بار بندرعباس هم فرصت دارند غرفه هایشان را در میدان جدید تحویل بگیرند و تجهیز نمایند و توافقات لازم را با شهرداری داشته باشند.

عزیزالله کناری افزود: از شنبه 24 خردادماه عرضه میوه و تره بار در میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس به صورت رسمی و قطعی انجام می گردد.

کناری اعلام نمود: سه ماه تأخیر در بهره برداری از میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس داریم و با توجه به شرایط بحران کرونا در استان و احتمال شیوع بیماری در میدان فعلی، هیچ عذری برای بهره برداری از میدان جدید پذیرفته نیست و تا شنبه 24 خرداد آینده بایستی انتقال کامل غرفه های میدان فعلی به میدان جدید به طور کامل انجام گردد.

وی هشدار داد: به لحاظ امنیتی شرایط میدان میوه و تره بار فعلی به هیچ وجه مناسب نیست و بایستی میدان جدید را به بهره برداری برسانیم و در هفته جاری بایستی تمام نواقص و کمبودها رفع گردد و شنبه 24 خرداد به طور کامل عرضه میوه و تره بار در میدان جدید شروع می گردد.

فرماندار شهرستان بندرعباس با اشاره به شرایط نامناسب بهداشتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در میدان فعلی میوه و تره بار بندرعباس، توضیح داد: در صورت شناسایی حتی یک بیمار کرونایی در این میدان، مجبور می شویم میدان را 14 روز تعطیل کنیم و تمام کارکنان را قرنطینه کنیم و به همین دلیل ضرورت دارد سریع تر میدان میوه و تره بار جابجا گردد تا در میدان جدید که عظیم تر است با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی، عرضه میوه و تره بار صورت گیرد و سلامت غرفه داران، کارگران، رانندگان، فروشندگان، خریداران و... در میدان میوه و تره بار به خطر نیفتد.

وی افزود: با توجه به ورود رانندگان از استان های مختلف به میدان میوه و تره بار بندرعباس و از طرفی عدم استفاده از ماسک و... در این میدان، با خطر ابتلا و شیوع بیماری کرونا مواجهیم و برای پیشگیری از وقوع این بیماری، بایستی انتقال میدان را سریع تر انجام دهیم و به همین دلیل از هفته گذشته خواستیم تا غرفه داران وارد فاز تحویل گیری و جابجایی غرفه ها غرفه هایشان را تجهیز نمایند و با شهرداری به توافقات لازم برسند.

فرماندار شهرستان بندرعباس از عمده فروشان میدان میوه و تره بار خواست بندرعباس سلامت خود و دیگران را در شرایط شیوع بیماری کرونا با فعالیت در میدان فعلی بیش از این به خطر نیندازند و با تسریع در انتقال به میدان جدید، از سلامتی و جان خودشان محافظت نمایند.

کناری عنوان نمود: ازلحاظ درآمدی نیز شرایط غرفه داران میدان میوه و تره بار چندان مناسب نیست و میزان خریدوفروش در خارج میدان، بیشتر از داخل میدان شده است.

وی با اشاره به آمار افزایشی بیماران کرونایی در استان و بندرعباس هشدار داد: در صورت تداوم شرایط فعلی، محدودیت ها و ممنوعیت هایی نیز اجرا خواهد شد.

کناری بازگشایی این میدان میوه و تره بار را جزو اولویت های فرمانداری دانست و عنوان نمود: قرار بود اواخر سال گذشته میدان افتتاح گردد که مسائل برقی داشت و به تعویق افتاد و مشکل برق آن را رفع کردیم. اول سال جاری هم خواستیم میدان میوه و تره بار را افتتاح کنیم که شهرداری بندرعباس اعلام نمود در حال توافقاتی با کسبه میدان میوه و تره بار است و مهلت خواستند و یک ماه به آن ها مهلت دادیم والان فرصت یک ماهه به سرانجام رسیده است.

کناری توضیح داد: میدان میوه و تره بار جدید بندرعباس در حال حاضر آماده افتتاح است و در 24 خرداد عرضه میوه و تره بار در آنجا شروع می گردد.

وی از جابجایی بنکداران و ورودممنوع کامیون های حامل اقلام بنکداران به شهر و جمع آوری و تعطیلی انبارهای غیرمجاز بنکداران در داخل شهر و انتقال آن ها به خارج شهر اطلاع داد و گفت: مسائل مخابراتی و روشنایی در مکان جدید رفع شده است و تمام بنکداران بایستی در آنجا مستقر شوند.

فرماندار بندرعباس ساماندهی دست فروشان بازار شب و انتقال آن ها به یک مکان مناسب را از دیگر برنامه هایش خواند و گفت: به زودی این بازاریان هم در مکانی ایمن و مناسب مستقر می شوند.

به گفته نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس انتقال بازار ماهی فروشان، بنکداران و میدان میوه و تره بار جزو اولویت های فرمانداری بندرعباس بوده است که با انتقال میدان میوه و تره بار، پفراینده انتقال این سه مکان بسته خواهد شد.

اشتغال زایی 500 نفر با افتتاح میدان جدید میوه و تره بار

شهردار بندرعباس در حاشیه بازدید از فرایند ساخت میدان میوه و تره بار بندرعباس، گفت: این میدان با 24 هکتار مساحت در شرق شهر بندرعباس و در نزدیکی میدان میوه و تره بار فعلی واقع شده است.

عباس امینی زاده توضیح داد: میدان جدید 92 غرفه دارد و با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شده است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه با راه اندازی میدان جدید میوه و تره بار حداقل برای 500 نفر شغل ایجاد می گردد، اظهار داشت: در این میدان، محلی برای عمده و خرده فروشی میوه، خدمات بانکی، حمل ونقلی و تعمیرگاهی در نظر گرفته شده است.

همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری بندرعباس نیز هدف از ساخت این میدان را ساماندهی خرده فروشان میوه، رفع کردن مسائل غرفه داران میدان فعلی میوه و تره بار و جلوگیری از ایجاد ترافیک در محدوده میدان دفاع مقدس عنوان نمود.

عبدالرضا بهادر افزود: ساخت سردخانه میوه برای هر غرفه دار از ویژگی های میدان جدید میوه و تره بار است که از مانع از خرابی میوه ها به هنگام نگهداری می گردد.

وی از دیگر خصوصیات عظیم ترین میدان میوه و تره بار جنوب کشور را ایجاد 16 دفتر حمل ونقل و 170 متر سایبان برای هر غرفه اعلام نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزییات عرضه میوه و تره بار در میدان جدید بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات عرضه میوه و تره بار در میدان جدید بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید