خبرنگاران بسیاری ازمشکلات ایثارگران با بودجه1400 برطرف می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح ردیف های پیش بینی شده در خصوص ایثارگران درلایحه بودجه سال آینده اظهار امیدواری کرد: بسیاری از مسائل ایثارگران مانند اشتغال، بیمه تکمیلی درمان واجرای ماده 38 خدمات رسانی به ایثارگران باتمهیدات پیش بینی شده مرتفع می گردد.

خبرنگاران بسیاری ازمشکلات ایثارگران با بودجه1400 برطرف می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس از ایثار، ملک محمد نجفی اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران 10 محور را به عنوان اولویت دنبال می نماید که تنظیم سند جامع نیروی انسانی، یکپارچه شدن و تحول نظام اداری، پایش سلامت سازمان و مدیریت بهره وری و تحقق دولت الکترونیک از مهم ترین این محورها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ضمن تأکید بر لزوم مهیا شدن خدمات الکترونیک برخط و لزوم استفاده آن، به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت: بیش از 20 سامانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری سایر معاونت های بنیاد در قالب سیستم سجایا یکپارچه شد و هر ماه یک خدمت جدید الکترونیک می گردد.

وی با بیان اینکه در خصوص بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده برنامه ریزی دقیق و منسجمی اجرا شده است، اضافه نمود: خوشبختانه اقدامات مهم و مؤثری در خصوص بودجه بنیاد انجام شد و با تشکیل ستاد برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود، اعتبار مور احتیاج برای اجرای قوانین و مقررات حوزه خدمات رسانی به ایثارگران تدوین و پس از لحاظ نمودن نظرات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان برنامه و بودجه منعکس شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد اضافه نمود: رویکرد اصلی در تدوین بودجه سال 1400 استفاده از تمامی ظرفیت های بودجه، جداول و تبصره های لایحه بودجه بوده و با برگزاری جلسات مشترک با ارکان سازمان برنامه و بودجه پیشنهادات بنیاد عملیاتی شده است.

نجفی در ادامه به شرایط پیش بینی بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به امسال و سال های گذشته پرداخت و گفت: با برگزاری جلسات متعدد در لایه های مختلف بنیاد و دعوت از مشاورین مجرب و اساتید دانشگاه، بودجه واقعی مورد احتیاج بنیاد شهید و امور ایثارگران برآورد و به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده است.

وی اضافه نمود: درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار بر اساس احتیاج و تکلیف بود که خوشبختانه با کوشش و پیگیری مستمر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری و همراهی دولت، بودجه 1400 بنیاد با توجه به دغدغه ها و تکالیف محوله به بنیاد معین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در ادامه گفت: در حال حاضر حدود 93 هزار جانباز، حالت اشتغال هستند که تعداد زیادی از این عزیزان به لحاظ سن و سابقه در آستانه بازنشستگی قرار دارند و با برنامه تنظیم شده در سال آینده، 20 هزار نفر از این عزیزان بازنشسته خواهند شد که این موضوع 6 هزار میلیارد تومان برای بنیاد بار اقتصادی در پی خواهد داشت.

نجفی ضمن اشاره به پیش بینی اعتبار اجرای ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در بودجه 1400 و عملیاتی و اجرایی شدن آن در سال آینده، افزود: یکی از مسائل دائمی ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه تکمیلی درمان بود اما در لایحه بودجه سال 1400 ردیف بودجه آن پیش بینی شده و امیدواریم سال آینده در بحث بیمه تکمیلی مسئله ای ایجاد نگردد.

وی تخصیص بودجه در بحث اشتغال ایثارگران را از دیگر اقدامات منحصر به فرد در ردیف های لایحه بودجه سال 1400 خواند و اضافه نمود: این اقدام در هیچ دوره ای سابقه نداشته است. درمجموع کوشش شده که لایحه بودجه سال آینده به گونه ای تدوین گردد که بسیاری از دغدغه های جاری و کارهای بر زمین مانده در خصوص ایثارگران به نتیجه برسد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بسیاری ازمشکلات ایثارگران با بودجه1400 برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بسیاری ازمشکلات ایثارگران با بودجه1400 برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید