خبرنگاران تامین اجتماعی سمنان 110 میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی پرداخت کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، سمنان- خبرنگاران- مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: 110 میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی در سال 97 پرداخت شد.

خبرنگاران تامین اجتماعی سمنان 110 میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی پرداخت کرد

سیدمجتبی اکرم روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ وردپرس گفت: این هزینه بابت یک میلیون و 200 هزار نسخه دارویی ارائه شده در مراکز درمانی سازمان ملکی تامین اجتماعی استان سمنان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در سال 97 بیش از 3 میلیون و 830 هزار قلم دارو در قالب نسخه های سرپایی در درمانگاه ها و بستری در بیمارستان شفاء سمنان به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان ارائه شده است.

اکرم گفت: سال گذشته یک میلیون نسخه دارویی تجویز شده در مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی استان سمنان به داروخانه های استان ارائه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف دارو در جامعه و به طور خاص در بین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی استان سمنان، توضیح داد: با اجرای سیستم نظام ارجاع داخلی در مراکز ملکی سازمان، ضمن راهنمایی صحیح بیمار برای استفاده مناسب از خدمات تخصصی، با تشکیل پرونده الکترونیک، از بسیاری تداخل های دارویی تجویز شده در مراکز درمانی سازمان کاسته می گردد.

اکرم گفت: بر اساس فارماکوپه داروئی ابلاغی از سازمان تامین اجتماعی، داروهای قابل ارائه در مراکز تامین اجتماعی به صورت عمومی و تخصصی سطح بندی شده و هر مرکز با توجه به نوع خدمات تخصصی قابل ارائه، داروهای مرتبط با آن تخصص را نیز در اختیار دارد و این اقدام نشان از توجه به کیفیت داروهای مورد استفاده در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان ابراز داشت: خرید داروهای مورد احتیاج بصورت یکسان در سراسر کشور و با اولویت شرکت های هلدینگ سازمان تامین اجتماعی، از شرکت های معتبر دارویی داخلی و طبق نظارت مراجع مرتبط انجام می گردد.

فارماکوپه ها کتاب هایی هستند که فهرست کاملی از داروهای موجود در بازار مشتمل بر اطلاعات دارویی، موارد مصرف، عوارض جانبی، نحوه نگهداری داروها و مواد اولیه، روش بررسی مواد اولیه و جانبی مشتمل بر روش های فیزیکی و شیمیایی و استانداردهایی که در داروسازی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند در آن قید شده است.

حدود 70 درصد از جمعیت بیش از 702 هزار نفری سمنان، معادل 491 هزار نفر، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

7342/ 7408

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تامین اجتماعی سمنان 110 میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی پرداخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین اجتماعی سمنان 110 میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی پرداخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید