روایت ظریف از گاف پامپئو در یک توئیت ضدایرانی

به گزارش وبلاگ وردپرس، وزیر امور خارجه ایران گاف همتای آمریکایی خودش را در پیامی که او ساعتی قبل تر در توئیتر منتشر نموده بود فاش کرد.

روایت ظریف از گاف پامپئو در یک توئیت ضدایرانی

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ وردپرس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیغامی در توئیتر به پیغام توئیتری اخیر مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیغام توئیتری نوشت: پامپئو آنقدر تشنه گمراه کردن جهان است که ادعا می نماید با آمدن اکتبر ایران اقدام به خریداری هواپیماهای جنگنده خواهد نمود. بعداً [ایران] این هواپیماها را تا بُرد یک طرفه شان به نقاط دیگر ارسال خواهد نمود. احتمالاً ایشان بتوانند شرح دهند هواپیماها چطور بعد از اتمام سوختشان به ایران بازخواهند گشت.

اشاره ظریف از برد یک طرفه در این پیغام توئیتری، به نقشه ای است که پامپئو به آن استناد نموده بود. آن نقشه، برد یک طرفه یا یک جهته هواپیماهایی که پامپئو ادعا می کرد ایران اقدام به خریداری آنها خواهد نمود را نشان می داد.

وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: اگر تحریم های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر منقضی گردد ایران قادر به خریداری جنگنده هایی مانند سوخو-30 از روسیه و جی-10 از چین خواهد بود. با این هواپیماهای به شدت مرگبار، اروپا و آسیا می تواند در چنگ ایران باشد. آمریکا هرگز اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد.

پامپئو در این پیغام توئیتری به حداکثر محدوده پرواز جنگنده های روسی و چینی در یک جهت تا زمانی که سوخت آنها تمام گردد اشاره نموده و کوشش نموده از این طریق به ایران هراسی بپردازد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نخستین جلسه رایزنی برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را فردا چهارشنبه برگزار کند.

دیپلمات های غربی گفته اند ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اقدام به توزیع این قطعنامه در میان 15 عضو شورای امنیت نموده است. چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت که از حق وتو برخوردارند مخالفت خودشان را با طرح آمریکا اعلام نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روایت ظریف از گاف پامپئو در یک توئیت ضدایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت ظریف از گاف پامپئو در یک توئیت ضدایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید