نحوه تامین اقتصادی تعاونی های دانش بنیان، متقاضیان، سهامدار می شوند

به گزارش وبلاگ وردپرس، مهدی حسین نژاد در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به راه اندازی روش تأمین اقتصادی به وسیله خط اعتباری سرمایه گذاری خطرپذیر گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در تفاهم نامه ای با وزارت کار متعهد شد تا خط اعتباری سرمایه گذاری را به وسیله صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به تعاونی ها تخصیص دهد.

نحوه تامین اقتصادی تعاونی های دانش بنیان، متقاضیان، سهامدار می شوند

وی تاکید نمود: خط اعتباری سرمایه گذاری خطر پذیر (VC) در بخش تعاون برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است و تفاوت این روش تأمین اقتصادی با تسهیلات این است که در مدل تأمین اقتصادی به روش خط اعتباری خطر پذیر، استفاده نماینده از این خط اعتباری سهام دار می گردد و مدیریت سهام نیز بر عهده همان شرکت خواهد بود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ادامه داد: به همین دلیل یک شرکت بیش از حداکثر 10 نوبت نمی تواند از تأمین اقتصادی جسورانه استفاده کند؛ با همین توجیه تخصیص این مدل تأمین اقتصادی از شرکت های تعاونی با فناوری بالا با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران انجام می گردد.

حسین نژاد درباره فرایند تأمین خط اعتباری برای شرکت های تعاونی نیز گفت: در قالب این مدل از تأمین اقتصادی، تعاونی های متقاضی استفاده از خط اعتباری سرمایه گذاری خطر پذیر، بعد از ارائه تقاضای خود، توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون احراز صلاحیت می شوند و در صورت تأیید، توسط صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به شرکت های تعاونی تأیید شده تخصیص داده می گردد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اضافه نمود: بعد از تخصیص خط اعتباری به شرکت های تعاونی با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری، این صندوق از شرکت های تعاونی بابت بازگشت این سرمایه تضمین می خواهد که صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، بازگشت این اعتبارات را تضمین می نماید.

حسین نژاد با بیان اینکه عموماً شرکت های تعاونی با فناوری بالا و استارت آپ ها جامعه هدف استفاده از این خط اعتباری هستند، گفت: استارت آپ هایی که در دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند، مشروط بر اینکه کاربری فعالیت آنها در قالب تعاونی باشد، با مراجعه به معاونت تعاون وزرات تعاون می توانند در خواست خود را ارائه نمایند و به وسیله معاونت به صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران معرفی می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نحوه تامین اقتصادی تعاونی های دانش بنیان، متقاضیان، سهامدار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تامین اقتصادی تعاونی های دانش بنیان، متقاضیان، سهامدار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید