وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نظام جامع تأمین اجتماعی مردم را از بحران اقتصادی نجات می دهد

به گزارش وبلاگ وردپرس، شریعتمداری گفت: در مواقعی که متغیرهای اقتصادی دچار مشکل می شوند، آنچه به داد مردم می رسد و کشور را نجات می دهد، نظام جامع تامین اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نظام جامع تأمین اجتماعی مردم را از بحران اقتصادی نجات می دهد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ وردپرس؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در سازمان تأمین اجتماعی پس از بازدید از دیتا سنتر و آشنایی با خدمات الکترونیک، در جلسه شورای معاونین این سازمان اظهار کرد: اکثر کشورها، در مقاطعی از تاریخ شان بحران های سیاسی و اقتصادی و فراز و فرود های اقتصادی را تجربه نموده و می نمایند.

وی با بیان اینکه در مواقعی که متغیر های اقتصادی دچار مشکل می شوند، آنچه به داد مردم می رسد و کشور ها را نجات می دهد، نظام جامع تامین اجتماعی است، توضیح داد: دستگاه های متعددی در کشور ما نسبت به حمایت های اجتماعی و بیمه های اجتماعی مسئولیت دارند و در این زمینه خدمات ارائه می نمایند و سیاست گذاری آن ها هم در یک جای واحد انجام نمی گردد و کنترل و نظارت کارآمدی هم وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زیان این وضعیت را مردم می بینند. ما باید حتما کوشش کنیم در مسیر اصلاح این وضعیت گام برداریم و سه جانبه گرایی به معنای عینی و واقعی آن و متضمن مشارکت موثر شرکای اجتماعی باید محقق گردد.

شریعتمداری با بیان اینکه باید شرایطی فراهم کنیم که سازمان با یک نگاه سه جانبه گرایانه اداره گردد، اضافه نمود: داشتن اختلاف سلیقه و آرای مختلف کارشناسی، نشانه قوت یک سازمان است، اما منتقد و مخالف، می تواند دلایل مخالفت خود را تا زمانی که تصمیمی اتخاذ نشده اعلام کند، اما همین که متاثر از خرد جمعی سازمان، تصمیمی اتخاذ شد، همه باید در کنار هم باشیم و در مجامع تصمیم گیری سازمان باید همه حرف ها زده گردد و همه صدا ها شنیده گردد، صحبت های کارشناسی باید گفته گردد، اما در نهایت باید تصمیم گیری گردد و وقتی تصمیمی گرفته شد، کلیت سازمان باید به شکل یکپارچه از آن دفاع کند.

وی اضافه نمود: در مقطعی 18 قانون خلق الساعه تصویب شده و تعهداتی برای سازمان ایجاد نموده است و حاصل آن هم برهم خوردن تعادل و توازن منابع و مصارف سازمان است.

شریعتمداری ادامه داد: حاصل آن تصمیم گیری های بدون پشتوانه، مسائل فعلی سازمان تامین اجتماعی است. تا جایی که مربوط به ماست، نباید بگذاریم این اتفاق دوباره بیفتد و اصلاحات پارامتریک یکی از مهم ترین کار هایی است که در سازمان تامین اجتماعی باید انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه سطح تصمیم گیری در این زمینه گاه بالاتر از سطح سازمان است و باید همه قوا پشت این تصمیم گیری ها و اصلاحات باشند، اعلام کرد: موضوع واگذاری حق بیمه سهم درمان سازمان به حساب خزانه، تصمیمی است که حتی اگر مستند به برخی مسائل مثل تاخیر در پرداخت به مراکز درمانی بوده باشد، به نظر من، قابل آنالیز و رسیدگی مجدد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نظام جامع تأمین اجتماعی مردم را از بحران اقتصادی نجات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نظام جامع تأمین اجتماعی مردم را از بحران اقتصادی نجات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید