5 میلیارد تومان فعالیت عمرانی در آرامستان های قزوین اجرا شده است

به گزارش وبلاگ وردپرس، حسین عمویی در مصاحبه با خبرنگاران با تشریح مهمترین اقدامات اجرا شده در این سازمان گفت: در 8 ماه گذشته اقداماتی برای تکمیل زیرساختها و بهبود خدمات رسانی در این مجموعه اجرا شده است.

5 میلیارد تومان فعالیت عمرانی در آرامستان های قزوین اجرا شده است

وی بیان نمود: شبکه مخابراتی این مجموع به صورت رادیویی است که سالانه 30 میلیون تومان هزینه دارد و با کوچکترین شرایط آب و هوایی قطع می گردد لذا برای نصب فیبر نوری اقدام شد و در حال حاضر بیش از 6 هزار متر فیبر نوری در مجموعه آرامستان بهشت فاطمه نصب شده است و در یک ماه آینده افتتاح می گردد.

عمومی توضیح داد: باتکمیل این طرح ضمن بهبود پوشش شبکه تلفن ثابت و همراه، سرعت خدمات الکترونیکی ارائه شده در بخشهای مختلف سازمان آرامستان ها افزایش می یابد.

وی بیان نمود: به عنوان رئیس کارگروه تدفین استان در ستاد بحران رسالت داریم برای حوادث غیرمترقبه پیش بینی لازم را داشته باشیم و چون سوخت فعلی گازوئیل است و جوابگوی سیستم اداری نیست برای تامین گرمایش آن شبکه گازرسانی در حال انجام و تکمیل شدن است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین افزود: شبکه گازرسانی آرامستان در دو ماه آینده تکمیل شده و آماده بهره برداری خواهد شد و برای نوسازی و بازسازی شبکه لوله کشی آب شرب با اختصاص 150 میلیون تومان اقدام شده است.

اجرای طرح توسعه بهشت فاطمه

عمویی در ادامه گفت: با اختصاص 600 میلیون تومان تملک 37 هکتار زمین در ضلع جنوب امامزاده ظهیر در جاده فارسیان تاکنون 400 میلیون تومان پرداخت نموده ایم که 150 میلیون تومان هم در ادامه کار تامین خواهیم کرد تا پروژه عملیاتی گردد.

وی افزود: با اجرای طرح توسعه بهشت فاطمه قبور مورد احتیاج شهروندان تا 100 سال آینده تامین می گردد.

عمویی اظهارداشت: آرامستان بهشت فاطمه 24 هکتار وسعت دارد که 7 هکتار آن ذخیره شده و تاکنون دست نخورده و برای طرح توسعه پیش بینی شده و این مجموعه در شرایط عادی تا 25 سال جوابگوست.

جاده دسترسی به بهشت فاطمه نا ایمن است

رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین بیان نمود: یکی از چالش ها و نگرانی های ما کم عرض بودن جاده دسترسی به بهشت فاطمه است که در روزهای تعطیل و انتها هفته با ترافیک سنگین و سوانح متعدد روبرو هستیم که باید برای آن تدبیر کرد.

عمویی گفت: جاده فارسیان هم در این محدود پر ترافیک است و حضور دست فروشان هم موجب شده در تردد با مشکل روبرو باشیم.

وی افزود: سال جاری حدود 18 دهنه آرامگاه خانوادگی و یک 10 دهنه دیگر هم آماده می گردد و هشت دهنه نیز آماده بهره برداری شده است.

عمویی توضیح داد: به طور متوسط روزانه 12 تا 15 فوتی داریم که 50 درصد در این آرامستانها و 50 درصد خارج از آرامستانهای شهرداری و در شهرهای اطراف دفن می گردد.

وی یادآورشد: سال جاری 4500 طبقه قبر آماده استفاده می گرددو یک ژنراتور با 30 هزار یورو خریداری شده که ظرفیت فراوری 450 آمپر برق را دارد و می تواند احتیاج منطقه را تامین کند.

عمویی اظهارداشت: برای سردخانه با ظرفیت نگهداری 70 متوفی، یک سردخانه برای بحران با ظرفیت 400 نفر آماده شده تا در صورت اضطرار مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 10 آمبولانس داریم که کافی است و یک آمبولانس با ظرفیت 18 نفر داریم که در صورت احتیاج مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای 5 میلیارد تومان فعالیت عمرانی

عمویی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های عمرانی در آرامستانها توضیح داد: سال جاری حدود 5 میلیارد تومان کار عمرانی صورت گرفته است که تعویض 100 سنگ قبور مزار شهدا با 120 میلیون تومان اعتبار از آن جمله است.

وی افزود: در شهر قزوین بهشت فاطمه به مساحت 24 هکتار، آرامستان رضوی به مساحت 11 هزار مترمربع، بهشت حسینی با 11 هزار متر، بهشت صدر با 14 هزارمتر و آرامستان نوبلی با 10 هزار مترمربع تحت پوشش سازمان آرامستانهاست.

رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین توضیح داد: مساحت آرامگاه خانوادگی در آرامستانها و گلزار شهدا یک هکتار، فضای سبز 4 هکتار، خیابان کشی حدود 9 هکتار و 12 هکتار پیاده رو روی قبر است.

54 چشمه سرویس بهداشتی فضای خالی حدود 8 هکتار داریم

عمویی با بیان مسائل دیگر این مجموعه اظهارداشت: کم عرض بودن جاده و حادثه خیز بودن آن، از چالش هاست که باید مسیر خروجی به سمت چوبیندر آسفالت گردد و در کنار آن آسفالت جاده قدیم آباد می تواند بخشی از مسائل را کاهش دهد.

وی افزود: دست فروشان و نداشتن آمبولانس بخش دولتی و یک آمبولانس تشریفات برای شخصیت ها از احتیاجهای لازم است زیرا در حال حاضر آمبولاسنها متعلق به بخش خصوصی است و در این زمینه اختیاری نداریم.

عمویی بیان نمود:باید برای شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه پیش بینی لازم را داشته باشیم و از امروز به فکر باشیم و در این راستا احتیاجمند یاری دولت هستیم تا حداقل نسبت به ساخت یک سوله هزار متری اقدام کنیم.

وی افزود: همچنین برای دیوارکشی محوطه آرامستانها بیش از 2 میلیارد تومان لازم داریم که امیدواریم با مساعدت ستاد بحران بتوانیم این احتیاجها را تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "5 میلیارد تومان فعالیت عمرانی در آرامستان های قزوین اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 میلیارد تومان فعالیت عمرانی در آرامستان های قزوین اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید