5 کانون سلامت ایجاد شد، گسترش کانون های سلامت در سطح 80درصد محلات

به گزارش وبلاگ وردپرس، محسن اسدبیگی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کانون های سلامت محلات از برنامه های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در سراسر کشور از جمله لرستان راه اندازی می شوند، گفت: کانون های سلامت محلات در واقع یک سرمایه گذاری بلند مدت برای ایجاد جامعه سالم با حداقل عوامل مخرب سلامت است.

5 کانون سلامت ایجاد شد، گسترش کانون های سلامت در سطح 80درصد محلات

وی توضیح داد: با راه اندازی این کانون ها مردم به صورت مستقیم در ایجاد سلامت جامعه مشارکت نموده و تأثیرگذار خواهند بود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بدون تردید مردم از تأثیر فعالیت این کانون ها بر زندگی خود و جامعه آگاهی کامل دارند و با مشارکت داوطلبانه خود به ایجاد جامعه سالم یاری می نمایند.

اسد بیگی افزایش مشارکت موثر، کارآمد و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محلات را یکی از سیاست های مهم حوزه معاونت اجتماعی قلمداد کرد و گفت: با جلب مشارکت حداکثری مردم در این برنامه سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ساکنان محلات مختلف ارتقا پیدا خواهد نمود.

وی خانه های سلامت شهرداری ها، خانه محل سازمان های شهرسازی ها، پایگاه ها و مراکز جامع سلامت و اماکن وابسته به سایر سازمان های دولتی، غیر دولتی و خیر ساز را محل های استقرار کانون سلامت محلات معرفی کرد و گفت: ایجاد سلامت عمومی یک وظیفه همگانی است و علاوه بر مردم تمامی دستگاه های اجرایی باید در آن حضور فعال داشته باشند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به فعالیت های صورت گرفته در این خصوص اشاره نمود و گفت: تا کنون کانون های سلامت در 5 محله در معرض بیش ترین آسیب های اجتماعی شهر خرم آباد تشکیل شده است.

اسد بیگی اضافه نمود: کارگاه آموزشی و جلسه توجیهی برای مسئولین پایگاه های سلامت و رابطین اجتماعی تمامی شهرستان های استان برگزار شده است.

وی همچنین تشکیل حداقل دو کانون در مناطق دارای اولویت اکثر شهرستان ها و برنامه ریزی برای تشکیل کانون های سلامت محلات در 80 درصد محلات تحت پوشش شهرستان ها را مهم ترین برنامه در دست اجرای این معاونت ظرف ماه های آینده مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "5 کانون سلامت ایجاد شد، گسترش کانون های سلامت در سطح 80درصد محلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کانون سلامت ایجاد شد، گسترش کانون های سلامت در سطح 80درصد محلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید