آریتا فرانکلین بر پرده بزرگ، سرنوشت دو فیلم او چه می گردد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از ورایتی، زنی که چند دهه لقب ملکه سول را یدک می کشید هرگز ملکه پرده بزرگ نبود و نقش آفرینی های آریتا فرانکلین محدود به حضورش در فیلم برادران بلوز و دنباله آن و اپیزودی از سریال اتاق 222 می شد اما حالا پس از مرگ، او ممکن است تبدیل به یک ستاره فیلم گردد.

آریتا فرانکلین بر پرده بزرگ، سرنوشت دو فیلم او چه می گردد؟

هنوز معین نیست که خبر مرگ این ستاره موسیقی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر و باعث شد هزاران نفر از جمله باراک اوباما یاد و خاطرش را گرامی بدارند، منجر به تسریع ساخت دو پروژه مربوط به او بگردد یا خیر زیرا تهیه نمایندگان دو پروژه قدیمی درباره او هنوز کار را قطعی ننموده اند.

یکی از این دو پروژه یک فیلم بیوگرافیکی در دست کمپانی ام جی ام است که قرار است جنیفر هادسون در آن نقش آریتا فرانکلین جوان را بازی کند. آن یکی هم پروژه فیلم مستند/کنسرت وقار فوق العاده است که نخستین بار در سال 1972 فیلمبرداری و رها شد. این فیلم در سال 2010 نجات داده و تکمیل شد، اما دوباره در گرداب موانع قانونی گم شد.

ورایتی با تهیه نمایندگان دو پروژه صحبت کرد که الن الیوت تهیه نماینده وقار فوق العاده گفت نمی داند مرگ این ستاره چه تاثیری روی پروسه چند ساله دادگاه مربوط به فیلم خواهد گذاشت و افزود که خود خانم فرانکلین گفته بود این فیلم را خیلی دوست دارم.

این تهیه نماینده افزود: این پروژه نمایشی از دوام همیشگی تعهد او نسبت به موسیقی و خدا خواهد بود. هنرمندی، نبوغ و روحیه او در تک تک نت ها و همه فریم های فیلم دیده می شوند و ما مشتاق به اشتراک گذاشتن فیلم با دنیا هستیم.

در عین حال، فیلم درام ام جی ام که هنوز عنوانی برایش انتخاب نشده نه تنها با تایید فرانکلین بلکه به خواست او در حال ساخت بود. این پروژه هم از سال 1998 و با انتشار کتاب خاطرات فرانکلین با عنوان آریتا: از این ریشه ها شروع شد و خود فرانکلین سال ها از فیلمنامه ای که تیلور هکفورد در حال نوشتن آن بود تمجید می کرد و می گفت امیدوار است هالی بری یا شاید آدرا مک دونالد بتوانند در آن نقش آفرینی نمایند.

وقتی کلایو دیویس همین اواخر گفت هادسون قبول نموده در این پروژه نقش آفرینی کند، خیلی ها فکر کردند چنین چیزی به این معنی است که ساخت فیلم تسریع می گردد. با این حال هنوز کارگردان یا فیلمنامه ای به پروژه متصل نیست و بعضی از حقوق قانونی آن اخذ نشده اند و پروسه نهایی این مسیر را طی می نمایند.

آریتا فرانکلین پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در 76 سالگی از دنیا رفت. وی 44 باز نامزد گرفتن جایزه گرمی شد و 18 بار این جایزه معتبر موسیقی را گرفتن کرد.

سال 1987، آریتا فرانکلین به عنوان اولین هنرمند زن به تالار مشاهیر راک اند رول راه پیدا کرد و از سوی مجله رولینگ استون لقب بهترین خواننده همه دوران ها را گرفت.

فوریه سال 2017 فرانکلین بیان کرد دیگر تور نخواهد گذاشت ولی همچنان به برگزاری کنسرت ادامه داد و به دلیل بیماری ناگزیر شد تعدادی از اجراهایش را لغو کند. در آخرین اجرایش، او نوامبر 2017 در نیویورک روی صحنه رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آریتا فرانکلین بر پرده بزرگ، سرنوشت دو فیلم او چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریتا فرانکلین بر پرده بزرگ، سرنوشت دو فیلم او چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید