برخورد با تخلفات مراکز درمانی، نظارت در سال آینده سخت می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، جلال نژادجواد، با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت، میزان ارائه خدمات درمانی به مردم افزایش یافته و حفاظت از این خدمات، تداوم و پاسداری از آنها نیز بر عهده نظارت بر امور درمان است، اظهارکرد: چشم امید مردم در حوزه درمان به دریافت خدمات مطلوب است.

برخورد با تخلفات مراکز درمانی، نظارت در سال آینده سخت می گردد

وی اضافه نمود: برای پاسداری از این مهم باید برنامه ریزی همه جانبه و نظام مندی در دستورکار قرار گرفته و در کنار آن نیز فرآیندهای نظارتی و اقدامات هوشیارانه ای انجام گردد.

رئیس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، توضیح داد: در ابتدا باید سطح دانش و میزان اطلاعات خود از مقررات و قوانین موجود را افزایش داده و در گام بعدی نیز برای استقرار اقدامات یکپارچه هماهنگی های لازم را انجام دهیم. همچنین، چالش های موجود در حوزه نظارت باید شناسایی و رفع گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، کار برای مجموعه نظارتی کشور در سال آینده سخت تر خواهد شد و در این راستا نیازمند هماهنگی های بیشتری خواهیم بود، ادامه داد: با توجه به وسعت کار و حجم عملیاتی حوزه درمان در کشور، حجم عملیات حوزه نظارت نیز افزایش خواهد داشت. در ماه های گذشته، عملکرد دانشگاه ها قابل قبول بوده است، اما باید گسترده تر از قبل عمل نمایند.

نژادجواد با بیان اینکه عملکرد حوزه نظارت هنوز هم مورد سوال و انتقاد قرار می گیرد، درخصوص لزوم تقویت اقدامات نظارتی در حوزه درمان، تاکید نمود: درتلاش هستیم، برای حفاظت از سلامتی و جان مردم، با تقویت اقدامات نظارتی، تخلفات اجرا شده در مراکز درمانی را به موقع شناسایی نموده و برخوردهای قانونی صورت گیرد.

وی گفت: انسجام خدمات درمانی در سطح کشور مسجل و ملموس است، اما ضرورت دارد با اتخاذ تصمیمات و اقدامات ویژه، کاستی های باقی مانده را نیز رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برخورد با تخلفات مراکز درمانی، نظارت در سال آینده سخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با تخلفات مراکز درمانی، نظارت در سال آینده سخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید