تبریز، جرج لیکنز: فشار اینکه باید قهرمان شویم را از روی تیمم برداشتم، اگر بخواهیم به آینده دور نگاه کنیم زمین می خوریم

به گزارش وبلاگ وردپرس، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی از پیروزی تیمش مقابل سپاهان اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: خیلی دوست دارم چیزی که پیش رو داریم را ببینیم، نه اینکه به دور دست نگاه کنیم.

تبریز، جرج لیکنز: فشار اینکه باید قهرمان شویم را از روی تیمم برداشتم، اگر بخواهیم به آینده دور نگاه کنیم زمین می خوریم

به گزارش وبلاگ وردپرس از تبریز، جرج لیکنز پس از پیروزی 2 بر صفر تیم تراکتورسازی مقابل سپاهان گفت: خیلی خوشحالم که امروز یک پیروزی بزرگ با نتیجه 2 بر صفر کسب کردیم. من اینجا حضور دارم و تراکتورسازی را لایق این پیروزی می دانم. همان طور که روز گذشته گفته بودم، ما می خواستیم مقابل سپاهان نمایشی داشته باشیم که در حد تراکتورسازی باشد و آن چیزی که انتظار داشتیم همین بود. خوشحالم که بازیکنان هم آن چیزی که می خواستیم را اجرا کردند و ما به پیروزی رسیدیم در شرایطی که گلی هم دریافت نکردیم.

بازیکنانم بازی را کنترل کردند و سپاهان شانسی نداشت

وی در ادامه اضافه نمود: یک بازی خیلی خوب بود، اما بعضی جزئیات می توانست علیه ما باشد. ما بازی را کنترل کردیم تا به پیروزی برسیم. تیم سپاهان همان طور که دیدید، شانسی در این بازی نداشت. آنها تیمی قدرتمند و فیزیکی هستند که روی هوا نیز قدرت دارند و در نیمه اول یک موقعیت داشتند که اگر آن را تبدیل به گل می کردند و با مساوی به رختکن می رفتیم، کار برای ما در نیمه دوم سخت تر می شد. بازیکنانم امروز خیلی خوب بازی کردند و سطح آنها بالا بود. از ساسان انصاری هم بابت سطح بالای بازی اش تشکر می کنم. البته باید از همه بازیکنان تراکتورسازی بابت عملکردی که داشتند، تشکر کنم. بازیکنان ما امروز نبردهای یک مقابل یک را به خوبی انجام دادند. فشاری که به صورت مستقیم از سوی حریف به ما وارد شد، کارمان را سخت کرد، اما بازیکنانم توانستند بازی را کنترل نمایند.

فشار اینکه باید قهرمان شویم را از روی تیمم برداشتم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی اعلام کرد: باید از طرفداران هم تشکر کنم که در این شرایط سخت به استادیوم آمدند و از ما حمایت کردند که دست شان درد نکند. ما به روحیه تیمی و با هم بودن بیش از هر چیزی احتیاج داشتیم و وظیفه ای هم که من داشتم، این بود که فشار را از روی تیمم خارج کنم. این فشار روی تیم ما بود که تیم باید قهرمان گردد، اما این فشار را از روی تیمم برداشتم تا آنها عملکرد واقعی خود را نشان دهند و همین طور هم شد. امروز هم بازیکنان ما تمام توان شان را نشان دادند و همه آنهایی که در زمین بودند یا روی نیمکت حضور داشتند، همه کنار هم یک تیم بودیم. بعد از بازی با استقلال و پیروزی خوبی که کسب کردیم، یک مقدار فشار روی تیم زیاد شد و توقعات برای نتیجه دریافت افزایش یافت که بازی قبلی را مساوی کردیم. کوشش ما این است که روز به روز بهتر شویم. قطعاً چیزی در کوتاه مدت به دست نمی آید. ما باید قدم به قدم پیش برویم و پیشرفت کنیم که برای این کار احتیاج به زمان است.

پیروزی 2 بر صفر مقابل سپاهان حق ما بود

لیکنز با اشاره به نتایجی که تیمش در داخل خانه گرفته است، گفت: باید بگویم امروز توانستیم سه امتیاز را بگیریم و کوشش مان این خواهد بود در خارج از خانه هم به حداکثر امتیاز برسیم که گاهی نمی گردد، اما خوشحالم که امروز توانستیم در تبریز به پیروزی برسیم. من به عملکرد تیمم در بازی مقابل سپاهان افتخار می کنم و بازیکنانم در این بازی من را ناامید نکردند. با توجه به کیفیت خوب زمین هم توانستیم کارهایی که در تمرین کار نموده بودیم را به خوبی اجرا کنیم، اما هفته گذشته کیفیت زمین این اجازه را به ما نداده بود. فکر می کنم پیروزی 2 بر صفر هم حق ما بود.

برای بازی های بعدی مسی و رونالدو را می آورم تا از تیمم راضی باشید!

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه خط حمله تراکتورسازی مقابل سپاهان آنقدرها زهردار نبود و خط هافبک این تیم نتوانست به خوبی خط حمله را تغذیه کند، گفت: اول باید بگویم وقتی ما می بریم، باید انتقادپذیر هم باشیم. در نیمه اول شاید روی دانیال اسماعیلی فر هم پنالتی شد. با این حال سعی می کنم در بازی های بعدی مسی و رونالدو را هم بیاورم تا شما از عملکرد تیم راضی باشید! سپاهان یک تیم قدرتمند است و ما هم تغییر خاصی در سیستم مان ایجاد ننموده بودیم و راهی را ادامه دادیم که به نظرمان درست بود تا بتوانیم به نتیجه برسیم. من هیچ وقت قولی نمی دهم و تنها قولی که می دهم، داشتن بهترین عملکردمان است. این برد را هم تقدیم طرفداران مان می کنیم، اما انتظاری که دارم این است که شما این اعتمادبه نفس را به بازیکنان ما بدهید که آنها بهترین عملکردشان را داشته باشند و مهمترین مسئله در شرایط فعلی، همین است.

خبرنگاری سؤالی مبنی بر اینکه تکسیرا از عملکرد داوری انتقاد نموده و به تراکتورسازی تهمت زده است که گویا منظور او این بوده که اشکان خورشیدی داور اختصاصی تیم سرخپوش تبریز است را از لیکنز پرسید که مدیر رسانه ای تراکتورسازان پاسخ داد این موضوع بررسی خواهد شد.

ما می توانستیم بگوییم داوری علیه مان بود!

در ادامه از لیکنز درباره عملکرد داوری سؤالی پرسیده شد که گفت: همان طور که می دانید، روی سوگیتا و دانیال اسماعیلی فر پنالتی شد. ما می توانستیم بگوییم داوری علیه مان بود. اگر عملکردمان خوب نبود، شاید بازی مساوی می شد و من هم فقط می خواهم در خصوص مسائل فنی صحبت کنم.

خبرنگار دیگری درباره دربی تبریز از سرمربی تراکتورسازان سؤال پرسید که این بارهم مدیر رسانه ای این تیم پاسخ داد و به وبلاگ وردپرس گفت: اجازه بدهید در بازی بعدی درباره دربی صحبت کنیم.

به بازیکنانم اعتقاد دارم و می خواهم یک تیم بسازم

سرمربی تراکتورسازی درباره تعویض هایش و اینکه چرا دیرهنگام تعویض کرد، گفت: من به بازیکنانم اعتقاد دارم و می خواهم یک تیم بسازم. وقتی مسئله ای وجود ندارد، چرا باید تعویض کنم؟ ممکن بود در میانه میدان تعویضی انجام دهیم و بازی از دست برود. به نظرم این بازی هم به نوعی دربی بود، چون بعضی بازیکنان سابق تراکتورسازی در تیم مقابل بازی می کردند.

داور فقط به خاطر جو استادیوم و شرایط بازی به فروزان کارت زرد نشان داد

لیکنز درباره اینکه بعضی بازیکنان تراکتورسازی کارت بی مورد می گیرند که این مسئله می تواند در آینده به ضرر این تیم تمام گردد، گفت: یک کارتی که گرفتیم روی وقت تلف کردن بود. با این حال ما داریم روی این مسئله کار می کنیم که چنین کارت هایی تکرار نگردد. در بازی با سایپا هم من عصبی بودم که کارت بی مورد گرفته بودیم، اما علیه داوری صحبت نکردم. در بازی امروز هم فروزان قصد داشت بازی را بلند شروع کند که داور فکر کرد قصد وقت تلف کردن دارد و به او کارت داد. فکر می کنم این کارت فقط به خاطر جو استادیوم و شرایط بازی بود، وگرنه اتفاقی که رخ داد، طبیعی است.

نمی دانم چرا همه فقط روی یک بازیکن تمرکز نموده اند

وی در خصوص اینکه بازیکنان تراکتورسازی از جمله مسعود شجاعی توپ را بیش از حد نگه می داشت که باعث لو رفتن توپ می شد، گفت: ما روی اشتباهات مان کار نموده ایم تا کمتر توپ را از دست بدهیم. نمی دانم چرا همه فقط روی یک بازیکن تمرکز نموده اند. سوگیتا هم امروز روز خوبی داشت، اما گاهی توپ را از دست داد و اگر هم توپی را از دست داده، طبیعی است. ما امروز دو گل زدیم که گل اول مان یک گل بسیار زیبا بود. بازی به گونه ای بود که دو تیم پرس می کردند و این مسئله سختی است که 90 دقیقه بازی با همان کیفیت باشد و ادامه پیدا کند و به همین دلیل کیفیت بازی کمی اُفت داشت.

ما می توانیم همه بازی ها را ببریم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در واکنش به این سؤال که شما اکنون جزو تیم های بالای جدول هستید و با شرایط جدول می توان این گونه پیش بینی کرد که سرنوشت قهرمانی در این فصل تغییر کند و برنامه شما برای هفته های آینده چیست؟، گفت: من هیچ زمان نمی خواهم به عنوان یک مربی روی تیمم فشار بیاورم. 34 سال است که در این شغل هستم. همان طور که شما باید کار خودتان را درست انجام دهید، من هم باید همین کار را کنم. باید حداکثر استفاده را از بازیکنانم ببرم. ما هیچ بررسی اختصاصی برای بازیکنان مان انجام ندادیم. بعد از برد خوب مقابل استقلال همه به تیم ما فشار آوردند. من تجربه ای در ترابزون اسپور داشتم که آنها هیچ وقت قهرمان نشده بودند، اما فشار زیادی روی این تیم برای قهرمانی بود. ما می توانیم همه بازی ها را ببریم، اما بعضی اتفاقات ممکن است رخ بدهد که این اتفاق رخ ندهد.

به خاطر غیبت دژاگه گریه نکردیم!

این مربی باتجربه یادآور شد: ما اشکان دژاگه را در این بازی نداشتیم، اما در نشست خبری دیروز و در بازی امروز برای غیبت او گریه نکردیم. ساسان انصاری جایگزین او شد که عملکرد خوبی داشت و بعد از خسته شدنش هم تعویض شد. شاید اگر مصدومیتی برای بازیکنان ما وجود بیاید، ما مجبور باشیم در بازی مان تغییر ایجاد کنیم. ما یک تعویض را برای مصدومیت احتمالی بازیکن مان نگه داشتیم. نمی توانم ریسک کنم و سه تعویض هم زمان داشته باشم، چون امکان دارد که بازیکنی مصدوم گردد و تعویض نداشته باشیم. من از شما سؤال می پرسم، شما سال قبل قهرمان شدید؟ ما برای موفقیت تیم کوشش می کنیم و برای رسیدن به موفقیت برنامه ریزی داریم و قدم به قدم پیش می رویم.

اگر بخواهیم به آینده دور نگاه کنیم، زمین می خوریم

لیکنز با اشاره به تغییر مالکیت باشگاه تراکتورسازی در ابتدای فصل، گفت: مالک این باشگاه شش هفت ماه است که باشگاه را خریده و همه چیز در این باشگاه جدید شده است. شاید در آینده من نباشم، اما برای کسب موفقیت باید آرام آرام پیش برویم. باید این کوشش را داشته باشیم تا باهم کار را پیش ببریم و برای هدفی که داریم، کار کنیم. همان طور که پاتوسی در بلژیک بازیکن من بود، او اکنون در استقلال است و عملکرد فعلی اش بهتر از عملکردی بود که در بلژیک زیر نظر من داشت. ما نباید نگاه مان به آخر مسابقات باشد، باید هفته به هفته پیش برویم که بازی بعدی مان با ماشین سازی است، بعد از آن تعطیلات نوروز را در پیش داریم. باید نگاه مان هفته به هفته باشد. اگر بخواهیم به آینده دور نگاه کنیم، زمین می خوریم. من خیلی دوست دارم چیزی که پیش رو داریم را ببینیم، نه اینکه به دور دست نگاه کنیم. این گونه نمی گردد قهرمان شویم و باید نگاه مان را عوض کنیم. بهتر است که همه از این برد لذت ببریم و برویم یک شام خوشمزه بخوریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تبریز، جرج لیکنز: فشار اینکه باید قهرمان شویم را از روی تیمم برداشتم، اگر بخواهیم به آینده دور نگاه کنیم زمین می خوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز، جرج لیکنز: فشار اینکه باید قهرمان شویم را از روی تیمم برداشتم، اگر بخواهیم به آینده دور نگاه کنیم زمین می خوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید