لزوم بهره گیری از رنگ در شهر تهران

به گزارش وبلاگ وردپرس، شهردار تهران با تاکید بر اینکه رنگ شهر تهران خاکستری است اضافه کرد: باید رنگ شهر تهران را تغییر دهید و از رنگ در این شهر بهره بگیرید.

لزوم بهره گیری از رنگ در شهر تهران

به گزارش وبلاگ وردپرس، پیروز حناچی در آئین گرامی داشت هنرمندان در گذشته سال 1397 و رونمایی از کتاب آئین چراغ خاموشی نیست گفت: در مسجد نصیرالملک که رنگین کمانی از هنر و معماری ایران به شمار می رود در درب ورودی مسجد کاشی ای وجود دارد که یکی از اشعار سعدی بر روی آن حک شده است که به زیبایی هنر و معماری کشورمان را به نمایش گذاشته است.

وی اضافه کرد: بسیاری از اقداماتی که در زندگی مخصوصاً مدیران انجام می دهند تصمیم گیری هایی است که برای مسائل مختلف اتخاذ می نمایند که بر سر یک دو راهی قرار می گیرد هم می تواند دعای خیر را برایشان به همراه داشته باشد و هم می تواند شر دائمی را پشت سر آن ها قرار دهد. فضایی که امشب برای برگزاری این مراسم در آن قرار گرفته ایم نیز یکی از اقداماتی است که دعای خیر دائمی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: باغ نگارستان در شهر تهران نتیجه یک تصمیم درست است که توسط مرحوم دکتر حسن حبیبی انجام شد. ایشان اعتبار لازم برای نگارستان و مرمت این بنا فراهم کردند و از ساخت سه برج در این مکان به جای مجموعه فعلی جلوگیری کردند. باید کوشش کنیم چنین تصمیماتی در شهر تهران بیشتر اتخاذ گردد و ما در دوره مدیریت جدید شهری به پشتوانه شورای شهر و مشارکت مردم، کوشش خواهیم کرد از این دست اقدامات انجام دهیم

شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه شهر تهران امروز وضعیت خوبی ندارد اضافه کرد: برای تغییر وضعیت شهر ساختارهای بلندمدت و میان مدتی وجود دارد اما در کوتاه مدت هیچ راهی جز همراهی و همکاری شهروندان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: آلودگی هوای شهر تهران 40 درصد مربوط به خودروهای شخصی است و حل این معضل نیازمند تغییر شیوه زندگی شهروندان است. اگر مردم در این حوزه مشارکت نمایند قطعاً شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود. سال جاری همه مشاهده کردیم که روزی با هوای آلوده در شرایط اضطرار روبرو نشدیم. البته شرایط جغرافیایی تأثیر بسیاری در این امر داشت اما نصب دوربین های کنترلی و جدیت در تصمیم گیری ها نیز در این امر بی تاثیر نبود.

وی ادامه داد: در آموزه های فرهنگی داریم که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. باید زیبایی در شهر برای شهروندان به ارمغان آورده گردد. شهرهای پیروز در جهان نیز شهرهایی هستند که به عناصر زیبایی توجه می نمایند و عناصر زیبایی را می توان در جای جای این شهرها مشاهده کرد. امیدواریم شهر تهران را زیباتر کنیم و رنگ آن را تغییر دهیم.

حناچی تاکید نمود: اگر امروز در خصوص رنگ شهر تهران از هر یک از شهروندان سوال کنید اولین رنگی که به ذهن آن ها می رسد رنگ خاکستری است. در حقیقت شهر تهران خیلی رنگ ندارد. کوشش می کنیم در این دوره با همکاری کسانی که قلب شان برای این شهر می تپد شرایط بهتری را رقم بزنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم بهره گیری از رنگ در شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره گیری از رنگ در شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید