چگونه ممکن است یک بوئینگ نو سقوط کند؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، بروز خطا در سیستم پروازی در کنار خطای انسانی می تواند عامل سقوط بوئینگ 737 مکس 8 خطوط هوایی لایون ایر/ Lion Air اندونزی باشد که منجر به کشته شدن 189 نفر مسافر و خدمه شد.

چگونه ممکن است یک بوئینگ نو سقوط کند؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، بر اساس گزارش کسب شده توسط بی بی سی، روز قبل از پرواز، سیستم پروازی بوئینگی که از 31 اوت وارد خطوط هوایی شده و 800 ساعت تایم پرواز داشت، دچار مشکل فنی نامطمئنی بوده است.

پرواز JT 610 خطوط هوایی ارزان قیمت لایون ایر ساعت 6:20 صبح دوشنبه به وقت محلی از جاکارتا راهی منطقه توریستی پانگ کال پینانگ می گردد اما 13 دقیقه بعد خلبان از برج مراقبت جاکارتا می خواهد تا به فرودگاه بازگردد درحالی که در ارتفاع 3000 پایی در حال حرکت بود.

هواپیمای مذکور با نام PK-LQP روز یکشنبه به دلیل نقص فنی دچار تأخیر در پرواز شد و سپس مهندسین ظاهراً پس از برطرف مشکل اجازه پرواز را صادر کردند.

سیستم ردیابی موسوم به Flightradar24 نشان می دهد سرعت هواپیما دائماً در حال نوسان بوده که این موضوع نرمال نبوده و نشان از خرابی سیستمی دارد که فول کامپیوتری بوده و به صورت کامپیوتری برنامه ریزی شده است. به گفته کارشناسان وقفه الکترونیکی می تواند دلیل این نوسان سرعت و خرابی سیستم کامپیوتری بوده باشد، هرچند این موضوع حدس و گمان فنی غیررسمی است. آنچه خلبان روی سیستم خود به عنوان سرعت و میزان ارتفاع می دیده، با آنچه یاری خلبان می دیده، دو چیز متفاوت بوده که خرابی را نشان می دهد.

بوئینگ 737 مکس 8 رکورد پرفروش ترین بوئینگ را از آن خودنموده و بوئینگ قرارداد ساخت 4700 فروند از این نوع را تا سال 2023 با شرکت های مختلف ازجمله امریکن ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز، شرکت هواپیمایی نروژ و فلای دُبی بسته است. (لایون ایر نیز سفارش ساخت 218 فروند از این هواپیما را به بوئینگ داده است و از افتخاراتش بوده که اولین شرکت اندونزیایی است که 11 هواپیما از این مدل را وارد ناوگان حمل ونقل کشور نموده است)

بوئینگ پس ازاین حادثه 7 درصد از ارزش سهام خود را در بورس از دست داد و حالا سؤال اصلی مطرح شده این است که آیا هواپیمای نو نیز سقوط می نماید؟

گزارش کارآموزی ضعیف هوایی در اندونزی بر این موضوع صحه گذاشته است که عواملی مانند خطای انسانی یا نظارت ضعیف فنی می تواند در فاجعه روز دوشنبه نقش داشته باشد که درنهایت منجر به خرابی و عدم تعمیر صحیح سیستم کامپیوتری پرواز شده و منجر به مرگ 189 نفر شده است.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "چگونه ممکن است یک بوئینگ نو سقوط کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ممکن است یک بوئینگ نو سقوط کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید