گنبدکاووس بار دیگر میزبان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خواهد بود

به گزارش وبلاگ وردپرس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امسال گنبدکاووس برای دومین بار میزبان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خواهد بود.

گنبدکاووس بار دیگر میزبان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خواهد بود

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، جلسه هماهنگی دومین جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام در گنبد کاووس امروز یکشنبه مورخ 29 مهر ماه 97 با حضور عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیران و مسئولان شهرستانی و مسئولان کمیته های جشنواره در محل سالن جلسات فرمانداری گنبد کاووس برگزار شد.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان در این جلسه به برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس اشاره کرد و افزود: دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در روزهای 29 آبان تا 2 آذر به میزبانی شهرستان گرگان و امسال این جشنواره برای دومین بار در روزهای چهارم تا هفتم آذر به میزبانی شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار می شود. او در ادامه با اشاره به برگزاری موفق نخستین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبد و استقبال بی نظیر مردم شرق استان از این جشنواره گفت: سال گذشته شاهد استقبال بسیار خوب مردم از جشنواره بودیم و انشالله بتوانیم امسال با تعامل و همکاری بسیار خوب و نزدیکی که بین تمامی دستگاههای اجرایی این شهرستان است شاهد تجربه ای به یادماندنی از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبد کاووس باشیم.

کریمی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات و اطلاع سانی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است شرح داد: طی مذاکراتی که با صدا و سیمای مرکز استان انجام شد از چند روز آینده 60 آیتم تا موعد برگزاری جشنواره پخش خواهد شد و همچنین پخش زنده تلوزیونی از برگزاری جشنواره در دستور کار صدا و سیمای مرکز استان واقع شده است.

او ادامه داد: همچنین اتفاق بسیار خوبی که در گرگان در حوزه گردشگری رقم خورد برگزاری جلسه ای با فعالین مجازی بود که از این طریق بتوان اطلاع رسانی به صورت گسترده تر صورت بگیرد.

رئیس جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان در ادامه به محوریت این جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال تصمیم گرفته شد؛ هفته وحدت موعد برگزاری این جشنواره باشد و با توجه به همین موضوع محوریت جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام را وحدت اقوام انتخاب کردیم تا با برنامه ریزی مناسب ؛ آنچه که باعث انسجام بیشتر وحدت اقوام می شود در این جشنواره به آن پرداخته شود.

او با تاکید برضرورت همکاری و تعامل همه ادارات و نهادهای استان گلستان و گنبد کاووس در برگزاری با کیفیت جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام افزود: با توجه به ارزیابی هایی که در سال های گذشته صورت گرفت تمام تلاش ما این است که نقاط ضعف جشنواره را رفع کنیم و امسال شاهد برگزاری جشنواره به صورت کیفی تر باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نکته اساسی برگزاری این جشنواره این بود که بتوانیم جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام را به لحاظ اعتباری در کمیته برنامه ریزی شهرستان پایه گذاری کنیم که متاسفانه این اتفاق اعمال نشد و انشالله با تدبیر همکارانم در مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبد و همچنین عنایت فرماندار محترم این جشنواره در سند اعتباری کمیته برنامه ریزی شهرستان گنبد کاووس جای بگیرد. تشکیل کارگروه ویژه برای برگزاری جشنواره باکیفیت

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن تشکر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص ایجاد شور و نشاط مردم از آمادگی این شهرستان برای برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد و گفت: برگزاری موفق این رخداد فرهنگی درسال گذشته موجب شادی و نشاط اجتماعی مردم شرق گلستان شد.

او افزود: خوشحالم در دوره مسئولیت توانستیم فضایی را ایجاد کنیم تا مردم خوب و قدرشناس گنبد کاووس برای چند روز فارغ از مسائل و مسائل و تنگناهایی که وجود دارد در کنار خانواده های خود دور از این موضوعات لحضات خوشی را رقم بزنند و از لحظه لحظه جشنواره که سرشار از شور و نشاط است لذت ببرند.

کریمی گفت: روحیه خوب مردم شهرستان و استقبال بی نظیر آنها از جشنواره فرهنگ اقوام ما را براین داشت امسال با انگیزه بیشتر و با اراده قوی تر از سال گذشته وارد شویم.

او شرح داد: مردم گنبدکاووس و شرق گلستان انتظار دارند تا حضور گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در این رخداد فرهنگی با ترکیب اصلی و بسیار قدرتمند خود در جشنواره گنبدظاهر شوند.

عبدالقدیر کریمی افزود: برای برگزاری با کیفیت این جشنواره کارگروه ویژه ای تشکیل می شود و از تمام ظرفیت های شهرستان و نیز ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی برای انجام تبلیغات استفاده می شود.

کریمی شرح داد: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های مختلف گنبدکاووس به مردم دیگر نقاط کشور و جهان است که از آن استفاده می شود.

منبع: میراث آریا

به "گنبدکاووس بار دیگر میزبان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبدکاووس بار دیگر میزبان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید