اکوموزه عشایر در کهگیلویه وبویراحمد احداث می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد مسائل ایل راه های عشایر استان آنالیز شد.

اکوموزه عشایر در کهگیلویه وبویراحمد احداث می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، این نشست صبح امروز شنبه 21 اردیبهشت ماه98 در اداره کل میراث فرهنگی با حضور مدیران کل ، کارشناسان برگزارشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه زندگی عشایری یکی از جاذبه های گردشگری استان است اظهار کرد: یاری به حفظ صندلی عشایر در استان از برنامه های این اداره کل است.

محمود باقری توضیح داد: برای زنده نگه داشتن آداب و رسوم عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی جشنواره عشایر برگزار شده است.

باقری با بیان اینکه به دنبال ایجاد اکوموزه عشایری در استان هستیم توضیح داد: باید امور عشایر در زمینه با این اداره کل همکاری داشته باشد تا بتوانیم زندگی عشایر کهگیلویه وبویراحمد در یک مکان معین به نمایش گذاشته گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایری که قصد عبور از استان را دارند می تواند در کنار اردوگاه های گردشگری در شهرستانهای کهگیلویه وبویراحمد اسکان داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: میراث فرهنگی در چند سال اخیر برای ترویج فرهنگ آداب و رسوم مردم عشایر استان گام های بزرگی برداشته است.

مجید علیپور با بیان اینکه جشنواره کوچ عشایر از اقدامات ارزشمند در استان بوده است گفت: برای ایجاد اکو موزه عشایر در استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی خواهان همکاری بیشتر میراث فرهنگی استان با اداره امور عشایر برای ساماندهی ایل راههای عشایری در استان شد.

منبع: میراث آریا

به "اکوموزه عشایر در کهگیلویه وبویراحمد احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوموزه عشایر در کهگیلویه وبویراحمد احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید