توسعه شبکه ریلی کشور دنبال نشده است

به گزارش وبلاگ وردپرس، محمدرضا رضایی پنجشنبه در آیین شروع عملیات اجرایی قطعه اول بم- جیرفت بیان داشت: برای این پروژه زحمات زیادی کشیده شده و نمایندگان بسیار کوشش کردند که نتیجه آن کلنگ زنی این پروژه شده است.

توسعه شبکه ریلی کشور دنبال نشده است

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما شبکه ریلی کامل نیست و همه مراکزی که به شبکه ریلی متصل هستند حداکثر 11 درصد بار را جابجا می نمایند که به این معناست ما در کشور توسعه شبکه ریلی را دنبال نکرده ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به دلیل منابع محدودی که در دست داریم فاصله بسیار زیادی تا ایده آل ها و تعریف هایی که از شبکه ریلی می گردد داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر دولت مبلغ 20 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که رقم بالایی را تشکیل می دهد.

رضایی گفت: برای تسریع در امر پروژه ها باید از بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله دیگر توزیع مناسب فرصت ها و بودجه است هر جا که ارتباطات و فشار بیشتر انجام شده در آنجا شاهد توسعه بیشتر هستیم و متاسفانه بسیاری از شهرستان های ما به دلیل عدم این موضوع محروم مانده اند.

وی اضافه کرد: در استان کرمان بهترین معادن را در اختیار داریم که بهترین فرصت به نفع کشور و منطقه است که از آن غافل شدیم و در این خصوص از سازمان صنعت، معدن و تجارت می خواهیم که به معادن شهرستان جیرفت توجه نمایند.

رضایی به موضوع توجه به کالبد شهری اشاره نمود و یادآور شد: آماری که گرفتیم بیش از 860 هکتار زمین هدف ستاد بازآفرینی شهری داریم که بی توجه به آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در همین مجموعه اکثر کوچه های شهرستان جیرفت فاقد آسفالت است که جای تأسف دارد برای شهری که قدمتی طولانی دارد.

وی اضافه کرد: از مسئولان انتظار داریم که از همه ظرفیت های موجود یاری بگیرند تا در زمینه امکانات شهری و هم قیر به طور ویژه به این شهرستان یاری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه شبکه ریلی کشور دنبال نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه شبکه ریلی کشور دنبال نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید