ثبت گونه نو ماهی کشف شده به نام علی دایی

به گزارش وبلاگ وردپرس، سید حامد موسوی ثابت گفت: یک گروه تحقیقاتی ایرانی و آلمانی یک گونه تازه ماهی در ایران کشف و به نام علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم فوتبال ایران نامگذاری و ثبت شد.

ثبت گونه نو ماهی کشف شده به نام علی دایی

وی اضافه نمود: این تحقیقات به مدت هشت ماه انجام شد، گفت: گونه تازه ماهی کشف شده از خانواده سیسوریده در ایران است که برای اولین بار به دنیا علم معرفی شده است.

موسوی ثابت ادامه داد: با توجه به پراکنش این ماهیان در رودخانه های استان های غربی و جنوب غربی کشور، نام یک گونه از این ماهیان که در رودخانه سیمره زیست می نماید، به پاس فعالیت های انسان محبت آمیز و میهن پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه ایران بعد از زلزله کرمانشاه علی دایی نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری گونه های تازه برای احترام به مفاخر و بزرگان کاری مرسوم در علوم زیستی است، اضافه نمود: به طوری که در ایران بعضی ماهیان بومی کاشف شده بنام بزرگان کشور نظیر فردوسی، حافظ، سعدی، شیخ بهایی، رئیسعلی دلواری، امیرکبیر و محیط بان شهید سعید پرهام نامگذاری شده است.

موسوی ثابت با بیان اینکه این اولین بار نیست که نام علمی یک گونه جانوری به افتخار یک ورزشکار نامگذاری می گردد، توضیح داد: به طوری که در سال 2019، پروفسور شرف متخصص مورچه شناسی مصری از دانشگاه ملک سعود عربستان مورچه ای را از منطقه مرزی کشورهای یمن و عمان کشف کرد و به علت سخت کوشی و ظاهر آن به افتخار محمد صلاح فوتبالیست مصری نام گذاری شد.

وی توضیح داد: نتایج این تحقیقات در مورد کشف گونه تازهی از ماهی از خانواده سیسوریده در مجله بین المللی جانور شناسی زوتکسا Zootaxa از منتشر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ثبت گونه نو ماهی کشف شده به نام علی دایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت گونه نو ماهی کشف شده به نام علی دایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید