جمهوری تاتارستان و استان گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش وبلاگ وردپرس، تفاهم نامه همکاری بین رییس جمهور تاتارستان که در راس هیئت تجاری مالی به گلستان سفر نموده است و استانداری گلستان امضا شد.

جمهوری تاتارستان و استان گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان امروز دوشنبه 28 شهریور در راس هیئتی تجاری مالی به استان گلستان سفر کرد.

در این سفر تفاهم نامه همکاری بین جمهوری تاتارستان و استان گلستان امضا شد.

رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری جمهوری تاتارستان و استان گلستان گفت: اگرچه چندین بار به ایران آمده ام، اما برای نخستین بار حضور در گلستان را تجربه می کنم و تنوع آب و هوای این استان و وحدت اقوام موجود در آن بسیار مجذوب نماینده است.

او اضافه نمود: امیدوارم در قالب روابط دو کشور ایران و روسیه بتوانیم همکاری های خوبی با استان گلستان داشته باشیم.

رییس جمهور تاتارستان ادامه داد: بسیاری از شرکت های تاتارستان در حوزه های مختلف در ایران فعال هستند.

او اضافه نمود: علاقه مند به ارتقای روابط با گلستان در حوزه فناوری اطلاعات هستیم و البته امیدواریم شرایط ویزا فی مابین، پرواز مستقیم و سیستم حمل و نقل و جابجایی کالا ارتقا پیدا کند.

مینیخانوف گفت: دسترسی به اقیانوس هند برای جابجایی کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و جهت ریلی قزاقستان ترکمنستان ایران به این خط انتقال یاری می نماید.

او اضافه نمود: موضوع خواهرخواندگی کازان و گرگان قابل آنالیز است و البته ارتباط تجاری دو طرف با راه اندازی پرواز مستقیم باید توسعه پیدا کند.آ

استاندار گلستان هم در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری جمهوری تاتارستان و استان گلستان گفت:آمادگی خود را برای توسعه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون و ایجاد یک شرکت سرمایه گذاری مشترک اعلام می کنیم.

زنگانه اضافه نمود: آماده ایم که بندر چند منظوره خواجه نفس و یا بندر سبزخزری را برای ترانزیت و حمل ونقل دریایی از جهت رودخانه ولگا ایجاد و فعال کنیم.

او ادامه داد: علاقمندیم به منظور توسعه صنعت گردشگری و تسهیل روابط، خط مستقیم هوایی از گرگان به کازان را راه اندازی و برای لغو ویزا و تسهیل تردد بین دو کشور به وسیله هماهنگی با سطوح ملی اقدام کنیم.

زنگانه ادامه داد: علاقمندیم تمام اقدامات لازم برای تقویت جهت ترانزیت جاده ای از تاتارستان به گلستان و دسترسی به خلیج فارس و دریای آزاد را تسهیل و تسریع کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به جهت ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران (گلستان) (جهت KTI) گفت: با توجه به ناامنی منطقه قره باغ و منطقه غرب خزر این امکان در حال حاضر وجود دارد که این کریدور با حضور تاتارستان فعال تر و ظرفیت آن را توسعه داده گردد.

زنگانه اضافه نمود: طی یک برنامه مدون در قالب سرمایه گذاری مشترک، پروژه راهبردی خط ریلی اینچه برون- شاهرود- طبس- بندرعباس به منظور کاهش هزینه های ترانزیتی، کوتاه شدن جهت مذکور و بعلاوه افزایش ظرفیت های حمل و نقل برای دسترسی و اتصال به خلیج فارس و سهولت دسترسی به آب های آزاد را اجرایی می کنیم.

او ادامه داد: آماده ایم تا منطقه آزاد اینچه برون را به عنوان مرکز خرید و فروش محصولات نفتی و پتروپالایشی در منطقه فعال کنیم.

او گفت: در زمینه توسعه و تحقیقات کشاورزی، تبادل دانش و تکنولوژی مدرن ماشین آلات و ادوات جانبی آن، فروش محصولات، کشت فرا سرزمینی، فراوری کود، سم و بذر، سیستم های نوین آبیاری، تجهیزات مدرن گلخانه ای، صنایع تبدیلی و دامپروری طرفین می توانند همکاری های دو جانبه خود را شروع نمایند.

زنگانه اضافه نمود: دوطرف پایانه های تخصصی و مشترک محصولات کشاورزی را با هدف ثبت سفارش تبادل محصولات کشاورزی از قبیل غلات، گندم، روغن، میوه و سبزیجات و ... در مراکز مذکور ایجاد و تسهیلات لازم و مناسبی را برای تجار و صاحبان صنایع فراهم آورند.

استاندار گلستان گفت: پیشنهاد می گردد طرفین در زمینه تبادل نیروی کار متخصص و فصلی در حوزه کشاورزی و در نظر گرفتن تسهیلات ویژه در این زمینه همکاری های مشترک را اجرایی نمایند.

او گفت: علاقه مندیم تاتارستان با سرمایه گذاری در بخش خودروسازی با مساعدت و همکاری بخش خصوصی این استان، اقدام به احداث و راه اندازی کارخانه اتوبوس سازی، قطعات یدکی و لاستیک سازی نموده و این آمادگی را داریم تا زیرساخت ها و مواد اولیه مورد احتیاج این بخش را تامین کنیم.

استاندار گلستان گفت: آماده ایم بستر همکاری های مشترک در زمینه های برگزاری هفته فرهنگی، مسابقات ورزشی، سینما و تئاتر، انواع گردشگری به ویژه گردشگری و سلامت فراهم گردد.

زنگانه ادامه داد: شهرداری شهر گرگان اعلام آمادگی نموده است تا پیمان خواهرخواندگی، عمران و آبادانی شهری بین کازان و گرگان منعقد گردد

او گفت: آماده ایم بر اساس برنامه معین در اسرع وقت کارگروهی با موضوع معاون نخست وزیر و وزیر صنعت تاتارستان و معاون هماهنگی امور مالی گلستان تشکیل دهیم تا این کارگروه بستر تعامل بخش خصوصی طرفین را در جهت توسعه همکاری های دو جانبه تسهیل و تسریع کند.

وبلاگ وردپرس گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جمهوری تاتارستان و استان گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری تاتارستان و استان گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید