شوک به دختر جنجالی سنگنوردی ایران! ، الناز رکابی از لیست اعزامی کاروان تیم ملی حذف شد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تاکید بر اینکه در مورابطه با الناز رکابی و حواشی یک سال پیش بود برخورد دور از انتظاری نشد، در خصوص اعزام وی به بازی های آسیایی شرح داد.

شوک به دختر جنجالی سنگنوردی ایران! ، الناز رکابی از لیست اعزامی کاروان تیم ملی حذف شد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس آنلاین، الناز رکابی از مطرح ترین سنگنوردان ایران در ماده بولدرینگ است که قهرمانی کاپ 2017 آسیا را هم در کارنامه دارد. این ملی پوش سنگنوردی ایران از مهرماه سال گذشته به واسطه چگونگی حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، حواشی زیادی پیرامون خود و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایجاد کرد.

البته با وجود ایجاد این حواشی، الناز رکابی پس از مدتی به لیست اعزام های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بازگشت و طی یک سال گذشته در رویدادهای بین المللی شرکت کرد. نام او حتی در لیست اولیه اعزام به بازی های آسیایی هانگژو هم نهاده شد اما با این حال انجام شدن این اعزام قطعی و صد درصد نیست.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص شرایط الناز رکابی برای بازی های آسیایی اینکه شرایط مبهم او به خاطر حواشی پرونده ورزشی اش است یا به مسائل دیگر مرتبط می گردد؟، شرح داد.

وی تاکید نمود: چالش و حاشیه ای پیرامون الناز رکابی مطرح نیست. او سال گذشته اقدامی را انجام داد که به صلاح نبود اما محرومیتی برای او منظور نشد چراکه کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی کوهنوردی همزمان پیگیر شرایط وی بودند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: اگر برای الناز رکابی محرومیتی منظور می شد ممکن بود باعث محرومیت و تعلیق ورزش کشور گردد.

زارعی گفت: الناز رکابی بعد از بازگشت از کره جنوبی مدتی دور از میادین بود اما برای اینکه به سازمان های جهانی ورزش اعلام گردد که در ورزش ایران رافت و گذشت لازم وجود دارد، او به میادین بازگشت. اصلا با این ملی پوش با وجود اشتباهی که مرتکب شد، برخورد دور از انتظاری صورت نگرفت. کمااینکه رکابی طی یک سال گذشته در سه رویداد بین المللی هم شرکت نموده است.

وی با بیان اینکه با همه اینها شرایط این دختر ملی پوش سنگنورد ایران برای بازی های آسیایی مبهم است، گفت: در لیست اولیه فدراسیون به کمیته ملی المپیک اسامی 8 ورزشکار اعلام شده که شامل 8 سنگنورد سرعت (3 نفر خانم و سه نفر آقا) و 2 سنگنورد کمباین (یک نفر خانم و یک نفر آقا) بود. نام رکابی هم در بخش کمباین بود. کمیته ملی المپیک اما هنوز نظر قطعی و نهایی در خصوص این لیست را نداده است. اخیرا اعلام شده که در لیست کاروان ایران ریزشی صورت می گیرد. به همین علت شرایط هیچ یک از ورزشکاران مان برای بازی های آسیایی قطعی نیست و از جمله الناز رکابی.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ابراز امیدواری کرد که ورزشکاران پیشنهادی این فدراسیون بتوانند با ترکیب کامل در بازی های آسیایی شرکت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شوک به دختر جنجالی سنگنوردی ایران! ، الناز رکابی از لیست اعزامی کاروان تیم ملی حذف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک به دختر جنجالی سنگنوردی ایران! ، الناز رکابی از لیست اعزامی کاروان تیم ملی حذف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید