متوسط بهره مندی از آب شرب در استان همدان به 76 درصد رسیده است

به گزارش وبلاگ وردپرس، سید مصطفی هاشمی ظهر شنبه در جلسه نشست مشترک کارشناسان شرکت آبفار و مرکز بهداشت استان همدان که با حضور جمعی از پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب روستایی برگزار گردید، با تاکید بر ارتقاء سلامت آب شرب در روستاها گفت:در گذشته مدیریت تاسیسات آبرسانی با آبداران روستاها بود که علیرغم زحمات تحمیل شده بر این افراد، کیفیت آب با استانداردهای موجود فاصله معناداری داشت اما با واگذاری امور به پیمانکاران واجد صلاحیت و تحت نظارت شرکت، سعی شد نواقص مذکور رفع و کیفیت بخشی به حد مطلوب نزدیک تر گردد.

متوسط بهره مندی از آب شرب در استان همدان به 76 درصد رسیده است

وی ادامه داد: تامین سلامت آب نیازمند رسیدگی مستمر از سوی پیمانکاران است ضمن اینکه پیمانکاران مربوطه نیز باید با به کارگیری نیروهای آموزش دیده و تجهیزات در بحث کیفیت بخشی به آب موثر واقع شوند.

هاشمی همچنین با تاکید بر نگهداری تاسیسات آبرسانی مطرح نمود:کارشناسان مرکز بهداشت و بهورزان نیز باید ضمن نمونه گیری دقیق و ارائه بهنگام آمارواطلاعات، شرکت آب و فاضلاب روستایی را درسالم سازی آب روستاها یاری نمایند.

وی مطرح نمود: راه اندازی سامانه 1523 یاری شایانی به ارتقاء سلامت آب شرب در روستاها داشته است چراکه با دریافت گزارشات مردمی می توانیم ضمن رسیدگی به مسائل، در راستای کیفیت بخشی به آب شرب نیز اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان اضافه نمود: طی 6 ماه ابتدایی امسال، 2 هزارو 200 مورد تماس تلفنی با سامانه 1523 به ثبت رسید که اختلالات گزارش شده ظرف بازه زمانی 24 تا 48 ساعت به طور کامل مرتفع شد.

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر موضوع سالم سازی آب شرب بیش از گذشته مورد توجه بوده است، مطرح نمود: با توجه به بحران کمبود آب در سالهای اخیر و برطرف این مشکل با مدیریت مصرف، کیفیت بخشی به آب شرب نباید کار چندان دشواری باشد و این مهم نیازمند بهره گیری از ابزار، علم و دانش کارشناسان مربوطه و همکاری پیمانکاران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر در کل کشور متوسط بهره مندی از آب شرب 74 درصد است که این عدد در استان همدان ظرف سه سال اخیر از 68 درصد به 76 درصد در سال 96 رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "متوسط بهره مندی از آب شرب در استان همدان به 76 درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط بهره مندی از آب شرب در استان همدان به 76 درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید