معرفی بزرگ ترین خودروساز دنیا در سال 2021 ، چه بر سر جنرال موتورز آمد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، بزرگ ترین خودروساز دنیا در سال 2021 معرفی گردید.

معرفی بزرگ ترین خودروساز دنیا در سال 2021 ، چه بر سر جنرال موتورز آمد؟

وبلاگ وردپرس - تویوتا با افزایش فراوری خود در سال 2021، مقام بزرگ ترین خودروساز دنیا را حفظ کرد. خودروساز ژاپنی در سال گذشته میلادی، ده میلیون و 496 هزار دستگاه ماشین فراوری کرد که بیش از ده درصد از سال 2020 بیشتر بود.

گروه فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ دنیا، سال گذشته هشت میلیون و 882 هزار دستگاه فراوری کرد که 4.5 درصد نسبت به سال 2020 کمتر بود.

کمیابی تراشه های کامپیوتری عامل اصلی کاهش فراوری در فولکس واگن بود که باعث شد این کارخانه مجبور گردد خطوط فراوری خود را متوقف نموده یا سرعت ساخت ماشین را کاهش دهد.

تویوتا با داشتن ذخیره کافی از تراشه های کامپیوتری توانست عنوان پرفروش ترین خودروساز آمریکا را از جنرال موتورز هم بگیرد. در نود سال گذشته این اولین بار است که جنرال موتورز بزرگ ترین خودروساز در آمریکا نیست.

تویوتا در سال 2020 با فاصله ای کم و فراوری حدود 220 هزار دستگاه بیشتر از فولکس واگن، بزرگ ترین خودروساز دنیا شده بود. کارخانه ژاپنی با تواضع به کسب دوباره این مقام واکنش نشان داد.

یک سخنگوی تویوتا گفت: اول شدن هیچوقت هدف ما نبود و ما کسب این آمار فروش را نتیجه تصمیم تک تک مشتریانی می دانیم که از ما حمایت کردند. هدف شرکت ما این است که در کیفیت و ایمنی برترین باشیم.

با ادامه بحران کمیابی تراشه های کامپیوتری، تویوتا پیش بینی نموده که فراوریش در امسال میلادی کاهش یابد و شاید به 9 میلیون دستگاه هم نرسد.

منبع: بیت ران

به "معرفی بزرگ ترین خودروساز دنیا در سال 2021 ، چه بر سر جنرال موتورز آمد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بزرگ ترین خودروساز دنیا در سال 2021 ، چه بر سر جنرال موتورز آمد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید