نشست تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ وردپرس، صبح امروز نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی با حضور کارشناسان و متخصصان و اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار گردید.

نشست تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی برگزار گردید

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ وردپرس؛ صبح امروز نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی با حضور کارشناسان و متخصصان و اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار گردید.

در این نشست تخصصی علی منصوری کارشناس فرهنگی و مسئول گروه تبیین بیانیه گام دوم در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) گفت: بیانیه گام دوم خط مشی های مقابله تمدنی را ارائه می دهد و نقشه رویارویی تمدنی را برای ما معین نموده و نقشه راه را به وسیله معین نوع مواجهه ما با شیوه های رفتاری طرف مقابل تمدن نوین اسلامی معین می نماید.

وی با اشاره به اینکه بیانیه از فعالان و نخبگان این انتظار را دارد که نشان مردم داده شده و توسط مردم خوانده گردد افزود: این بیانیه می تواند در طول زمان هم نشان دهد که ما چه گام هایی را برای اجرای آن برداشته ایم.

این کارشناس فرهنگی در مورد موانع تبیین بیانیه گام دوم افزود: یکی از اصلی ترین موانع این است که با بیانیه برخورد سطحی کنیم و به جای رعایت عمق و جامع نگری، از یک بعد خاص و به صورت بسیار محدود به آن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بیست سال پیش این بیانیه صادر می شد چهار یا پنج بعد آن مورد ارائه بود افزود: در حال حاضر این بیانیه یک ترکیب هفتگانه است که باید تمام این هفت جنبه موردآنالیز قرارگرفته و در یک بسته کامل عمل به آن دنبال گردد.

منصوری ادامه داد: نگرش مقطعی هم دومین مانع است. بیانیه یک نقشه پیاده شونده است و باید معین کنیم مجموعه های مختلف در چه نسبتی با این بیانیه قرار دارند و باید با نگاهی آینده نگرانه به آن پرداخته گردد.

وی افزود: باید برش مخاطبی بیانیه معین شده و تبیین گردد که هر قشری چه وظیفه ای در قبال بخش های مختلف این بیانیه دارد.

مسئول گروه تبیین بیانیه گام دوم در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) در سرانجام مهم ترین بند این بیانیه را بند مربوط به سبک زندگی دانست و گفت: باید پیچیدگی های مرتبط با موضوع سبک زندگی آنالیز شده و به تناسب آن به تبیین هرچه بیشتر این بیانیه و عملیاتی نمودن برنامه های مرتبط پرداخته گردد.

در ادامه این نشست به آنالیز بیانیه فعالان حوزه سبک زندگی پرداخته شده و اعضای نشست به بحث و آنالیز و تبیین نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نشست تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید