نکاتی جالب درباره خرس های پاندا که نمی دانید!

به گزارش وبلاگ وردپرس، خرس پاندا یکی از شیرین ترین حیوانات در دنیا است. نگهداری از جانوران و حیوانات همیشه برای انسان ها عملی جذاب و بامزه بوده و همین مسئله باعث شده تا امروزه نیز با وجود سبک زندگی شهری، باز هم مردم کوشش نمایند تا جانوران و حیوانات مختلفی را خریداری نموده و از آن ها نگهداری نمایند.

نکاتی جالب درباره خرس های پاندا که نمی دانید!

با وجود این که در گذشته نگهداری از حیوانات به منظور بهره بردن از آن ها بود، اما امروزه نگهداری از این حیوانات بیشتر جنبه تفریح دارد. البته نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که گاهی بعضی از افراد اقدام به خرید حیواناتی خاص نموده و کوشش می نمایند تا جانوران و حیوانات عجیبی را در خانه خود نگهداری نمایند.

اگر بخواهیم یکی از این حیوانات خاص و عجیب را به شما معرفی کنیم، می توان به خرس پاندا اشاره نمود. خرس پاندا به دلیل بامزه بودن محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد داشته و خیلی از افراد دوست دارند که یک پاندا واقعی را در خانه نگهداری نمایند.

به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به نحوه نگهداری پاندا در خانه انداخته و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا در خصوص خرید خرس پاندا صحبت کنیم.

با رزرو آنلاین تور شانگهای وبلاگ وردپرس به کشور چین سفر کنید و این موجودات بامزه را از نزدیک ببینید.

خرید خرس پاندا

آیا قصد خرید خرس پاندا را دارید، باید به چند مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید. در وهله اول نکته بسیار مهم این است که خرس های پاندا در تقسیم بندی گونه های در حال انقراض قرار دارند و به همین خاطر است که قوانین سفت و سختی برای خرید این دسته از حیوانات وجود داشته باشد.

به همین دلیل بیشتر کشورهایی که خرس های پاندا در آن زندگی می نمایند، قوانین گوناگونی برای خرید و فروش این خرس ها را در نظر می گیرند و عموما شاهد قوانینی در راستا منع این کار هستیم.

به عنوان مثال کشور چین یکی از کشورهایی است که محل زندگی درصد بسیار زیادی از پانداها بوده و به همین دلیل در حوزه خرید و فروش خرس های پاندا قوانین بسیار سختی در این زمینه توسط دولت چین تدوین شده است.

نکته مهم این است که بر اساس قوانین کشور چین، خرید و فروش خرس پاندا مجازات مرگ دارد و همین مسئله باعث شده تا خرید و فروش این جانوران بسیار سخت بوده و جز کارهای غیرقانونی در نظر گرفته گردد.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی از کشورها امکان اجاره خرس پاندا را در نظر گرفتند و همین مسئله باعث شده تا بتوان این دسته از جانوران را اجاره کرد.

البته باز هم باید به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید که هزینه اجاره خرس های پاندا بسیار زیاد بوده و به سالی یک میلیون دلار نیز می رسد. همان طور که مشاهده می کنید با توجه به قوانین و هزینه بسیار زیاد خرید خرس پاندا، این فرآیند بسیار پیچیده بوده و می تواند چالش ها و مسائل مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. در نتیجه بهتر است تا به سراغ این خرید نروید.

محل مناسب برای نگهداری خرس پاندا

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که محل زندگی پانداها باید بسیار خاص باشد. این محل ها باید علاوه بر خنک و مرطوب بودن، مدل جنگلی داشته و دارای درختان بلند بامبو نیز باشند.

چرا که عمده خوراک خرس های پاندا بامبو است. با توجه به موارد گفته شده به هیچ عنوان ایران را نمی توان محل مناسبی برای نگهداری خرس های پاندا در نظر گرفت و حتی اگر بتوان آن ها را در آب و هوای مرطوب و خنک مثل شهرهای شمالی نگه داشت، اما باز هم به دلیل نداشتن جنگل های بامبو در داخل ایران تغذیه خرس های پاندا با مشکل روبرو می گردد. این مسئله و مشکل باعث شده تا در کنار هزینه بسیار زیاد خرید پاندا، فرایند نگهداری از خرس های پاندا در ایران بسیار سخت و با مسائل مختلفی همراه باشد.

نکات بسیار مهم برای نگهداری از پاندا

علاوه بر موارد گفته شده که برای نگهداری از خرس پاندا باید به آن توجه داشته باشید، چند موضوع و مسئله بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که به آن ها باید توجه داشته باشید. در وهله اول باید بدانید که فرایند سیر کردن خرس های پاندا بسیار سخت بوده و همین مسئله می تواند شما را با مشکل روبرو کند.

نکته دیگری که باید بدانید این است که فرایند رشد کردن خرس های پاندا نیز بسیار سخت است. اگر بخواهیم در این رابطه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که خرس های پاندا موجودات و حیوانات بسیار حساسی هستند و همین مسئله باعث شده تا آن ها در طول فرایند رشد خود به سرعت مریض شده و حتی به دلیل مریضی ممکن است بسیاری از آن ها جان خود را از دست بدهند.

به همین دلیل است که ضروری است تا برای نگهداری خرس های پاندا شرایط محل زندگی آن ها را مناسب نموده و فضایی به وجود بیاورید تا این خرس ها بتوانند به راحتی زندگی نموده و با مشکل روبرو نشوند.

نگهداری از پاندا کار هر کسی نیست!

در صورتی که تمامی موارد گفته شده را انجام داده و به بهترین شکل ممکن از این حیوانات بتوانید مراقبت کنید، باز هم فرایند نگهداری از این حیوانات بسیار سخت است و تنها افرادی که به معنای واقعی در رابطه با سبک زندگی خرس پاندا اطلاعات و دانش کافی دارند، قادر خواهند بود تا از پانداها نگهداری نمایند.

حتی باغ وحش های مطرح ایرانی نیز به سختی می توانند از پانداها نگهداری نمایند. تمامی این موارد در کنار هم نشان می دهد که اگر قصد خرید خرس پاندا و نگهداری از این جانور بامزه و خاص را دارید، پیشنهاد ما این است که از این کار منصرف شوید. چرا که ایران به هیچ عنوان محل مناسبی برای نگهداری از این حیوان نیست و همین موضوع می تواند زندگی آن ها را در ایران با مسائل گوناگونی روبرو کند.

منبع: الی گشت

به "نکاتی جالب درباره خرس های پاندا که نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی جالب درباره خرس های پاندا که نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید