وسان در کانادا رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، یاسر خاسب در جدیدترین تجربه خود ویدئو پرفورمنس آرت وسان را همزمان با روز شاهنامه فردوسی، برای یک کمپانی هنری در کانادا اجرا می نماید.

وسان در کانادا رونمایی می گردد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ وردپرس، یاسر خاسب درباره جدیدترین پروژه بین المللی خود گفت: از سال 2021 به دعوت یک کمپانی معتبر هنری در کانادا پروژه ای را که ترکیب چند هنر با هم است شروع کردیم. همزمان با ایران هنرمندانی از کشور های کانادا، مکزیک، اردن و روسیه نیز پروژه هایی را با این کمپانی فراوری و اجرا می نمایند.

وی شرح داد: سال ها بر مبنای تحقیق، پژوهش و تجربه با ارزش در جهت بی نهایت عمیق و مجذوب کننده بدن اسطوره ای گام برداشته ام. از این رو سوژه ای که انتخاب کردم بر مبنای روایت اسطوره شناختی بنای تاریخی طاق بستان کرمانشاه است و بر اساس این فضا ویدئو پرفورمنس آرت وسان را با همکاری کمپانی کانادایی فراوری کردیم. هر کدام از هنرمندان کشور های دیگر هم طرحی بر اساس ایده ذهنی و زندگی یا ویژگی های کشور خود انتخاب نموده اند.

خاسب با اشاره به اینکه 2 هنرمند کانادایی که یکی فیلمساز و دیگری گرافیست و مجسمه ساز هستند در کانادا ماکتی خاص از طاق بستان را ساخته اند، اضافه نمود: با تکنیک فراگیر دیجیتال و چندرسانه ای که در هنر تئاتر و سینمای حرفه ای دنیا از آن استفاده می گردد، گروه ما به اتفاق هم در استودیو کوروماکی و بعلاوه در طبیعت زنده تصاویری را ثبت و ضبط نموده، که این لحظه های فیزیکال روی بدنه اساطیر وسان پخش و اصل اجرا اتفاق می افتد.

این بازیگر، طراح و کارگردان یادآور شد: خروجی کار ما یک ویدئو پرفورمنس 13 دقیقه ای است و در روز 25 اردیبهشت، همزمان با یادروز شاهنامه فردوسی بزرگ در کانادا رونمایی می گردد. به امید خدا قصد داریم برای به نمایش در آمدن این اثر در ایران نیز برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

وی درباره دیگر فعالیت های تازه خود نیز گفت: پیش از این در نخستین جشنواره ملی پانتومیم در شهر زنجان به همراه دیگر هنرمندان عزیزمان به عنوان داور حضور داشته و ورک شاپ برگزار نموده و بعلاوه برای برپایی کارگاه آموزشی بدن دیوانه در جشنواره بین المللی تئاتر کردی به سقز سفر نموده ام. بعلاوه قرار است در برنامه موسیقیایی شهپرنامه نیز که همزمان با بزرگداشت روز فردوسی در تالار رودکی تهران برگزار می گردد نیز پرفورمنس بداهه 10 دقیقه ای بر مبنای رستم و سهراب اجرا کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وسان در کانادا رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسان در کانادا رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید