آخرین وضعیت در استان گلستان از زبان نماینده مینودشت

به گزارش وبلاگ وردپرس، نماینده مردم مینودشت در مجلس با اشاره به این که آب همچنان در شهرهای گمیشان و آق قلا وجود دارد، بیان نمود: تنها راه خروج آب از سطح شهر و روستاها لایروبی است که اکنون در حال اجرا است تمهیدات بهداشتی لازم اندیشیده شده است.

آخرین وضعیت در استان گلستان از زبان نماینده مینودشت

بهرام کوسه غراوی در گفت وگو با وبلاگ وردپرس با اشاره به آخرین وضعیت استان گلستان پس از وقوع سیل اعلام کرد: سیل هنوز در استان به انتها نرسیده است و در شهرهای گمیشان و آق قلا و روستاهای اطراف آن هنوز آب وجود دارد، اما همه در کوشش هستند تا هرچه سریع تر آب از شهر خارج گردد.

وی در ادامه با بیان این که لایروبی در مصب سد خلیج گرگان در حال اجرا است و ان شاءالله در سریع ترین زمان آب تخلیه خواهد شد ادعا کرد: 17 هزار واحد مسکونی در استان تخریب شده و 3000 هکتار زمین کشاورزی خسارت دیده و یا از بین رفته است.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه مدعی شد: حدود 30 تا 70 درصد باغ ها در سطح استان تخریب شده و بالغ بر 3000 میلیارد تومان سیل به کل استان خسارت زده است.

وی اضافه کرد: ان شاءالله دولت بتواند تمهیدات ویژه بابت تسریع در پرداخت تسهیلات به صورت ضمانت زنجیره ای بیندیشد و در اختیار مردم قرار دهد. اهل سنت وام را از نظر شرعی مشکل می دانند و وام ها باید بلاعوض و بدون بهره باشد تا ان شاءالله مشکل مردم حل گردد.

کوسه غراوی در ادامه تاکید نمود: تنها راهکار خروج آب از شهر لایروبی است، چرا که رسوبات تجمیع شده و حرکت آب را کند نموده است. از سوی دیگر اختلاف ارتفاع بین شهر گمیشان و دریا زیاد است و سرعت حرکت آب پایین آمده است. اینها همه دست به دست هم داده تا چنین وضعیتی پیش بیاید.

وی در انتها گفت: تمهیدات بهداشتی لازم اندیشیده شده و گروه های پزشکی و کارشناسان حضور دارند. ان شاءالله هرچه سریع تر مسائل رفع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین وضعیت در استان گلستان از زبان نماینده مینودشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت در استان گلستان از زبان نماینده مینودشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید