آموزش هنری احکام شرعی در شبکه 3

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری خبرنگاران- شبکه سه در ادامه پخش آیتم های نمایشی احکام، به سراغِ سه حکم شرعی نو و مهم رفته که می توان به استفاده طلای مردان و اموال پیدا شده اشاره نمود.

آموزش هنری احکام شرعی در شبکه 3

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وردپرس، ایده خوب شبکه سه سیما برای نمایشِ احکام به صورت انیمیشن، با سه احکام تازه همراه شده است که فیلمِ آن را در ادامه میبینید.

یکی از قسمت های تازه مجموعه احکام به زبان ساده به اموال پیدا شده برمیگردد که اگر در کوچه و خیابان چیزی پیدا کردیم باید چه کار کنیم.

قسمت دیگر به حکم طلا برای آقایان برمیگردد که یکی از احکام شرعی مبتلابه است که بسیاری از آن بی خبرند و یا با مطالعه و شنیدنِ احکام شرعی، درست تفهیم نشدهاند و فیلم زیر که از شبکه سه سیما پخش شده، به ساده ترین شکل ممکن مخاطب را در جریانِ این حکم شرعی قرار میدهد:

قسمت دیگرِ احکام به زبان ساده به نماز های یومیه برمی گردد که چه زمانی قضا می گردد و اصلاً وقتِ اصلی ادای فریضه نماز، چه زمانی است؟ در این فیلم به حقیقت این حکم شرعی پی می برید:

کار تازهی که گروه معارف شبکه سه در چندین قسمت روی آنتن برده، هم زمانِ پخش آن بجا است و هم نوعِ نگاهِ سازندگانش جالب توجه است. آیتم کوتاهی که هرکدامشان موضوعی دارند و احکام اسلام را در زمینه ها و انواع مختلفی آنالیز میکند.

نکته ای که همواره مورد تأکید بوده، زبان انیمیشن و نمایش است؛ اتفاقی که در این آیتم های کوتاه کمتر از 2 دقیقه افتاده و درایتی که مدیران امر به خرج دادهاند تا این مجموعه های آیتمی در میانِ سریال های نمایشی به اسم آگهی پخش شوند. شاید یکی از برترین زمان هایی است که در بسیاری از شبکه ها، آگهی بازرگانی پخش می گردد و اینجا این آگهی دینی و معرفتی روی آنتن می رود.

ایده خوبی که طراحی شده و قرار است تا 100 قسمت ادامه پیدا کند؛ در بین سریال ها تحت اسم آگهی های سریالی پخش می گردد.

یکی از دلایلی که کار دیده می گردد همین مسئله است. هر شب بین سریال به اسم یک آیتم کوتاه روی آنتن می رود. در فضای اینستاگرامی هم به آدرسِ (ahkam.tv3) قابل مشاهده است. به نظر می رسد دیگر بخش های رسانه ملّی هم بیش از پیش باید به احکام دینی، معارف اسلامی و سبک زندگی در سریال ها و برنامه سازی های شان توجه نمایند.

رضا صیادی نویسنده و تهیه نماینده این مجموعه، خسرو انجام طراح و کاریکاتوریست آن است و علی زکریایی هم این آیتم ها را روایت می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آموزش هنری احکام شرعی در شبکه 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش هنری احکام شرعی در شبکه 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید