آیا همه افراد به سویه اومیکرون مبتلا می شوند؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، با سبقت گرفتن سویه اومیکرون از دیگر سویه های کروناویروس همانند آلفا، بتا و دلتا در سراسر دنیا، مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت (WHO) توصیه نموده است که افراد محتاط باشند، زیرا این سویه به طور موثر بین مردم منتقل می گردد.

آیا همه افراد به سویه اومیکرون مبتلا می شوند؟

به گزارش ایسنا، ماریا ون کرخو مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت گفت: سویه اومیکرون نسبت به دلتا شدت بیماری زایی کمتری دارد، اما همچنان می تواند منجر به طیف کامل بیماری گردد، همانطور که در سویه های قبلی مشاهده شد.

او بعلاوه در خصوص دلیل اینکه چرا مردم هنوز روانه بیمارستان شده یا جان خود را از دست می دهند، شرح داد: در افرادی که به سویه اومیکرون آلوده شده اند نیز طیف کاملی از بیماری از عفونت بدون علامت گرفته تا بیماری شدید و حتی احتمال مرگ مشاهده می گردد.

مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت اضافه کرد: افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، میانسالان، افرادی که واکسینه نشده اند ممکن است در پی ابتلا به این سویه از ویروس کرونا به نوع شدید بیماری دچار شوند.

وی بعلاوه در خصوص این پرسش که آیا همه در نهایت به اومیکرونآلوده می شوند، گفت: اومیکرون از نظر اندازه گردش از دلتا پیشی می گیرد و به طور اثرگذاری بین مردم شیوع پیدا می نماید.

با این حال مدیر فنی سازمان دنیای بهداشت اعلام کرد: اگرچه موارد ابتلا در سراسر دنیا زیاد است، اما بدان معنی نیست که همه به سویه اومیکرون آلوده می شوند.

هرچند سازمان دنیای بهداشت پیش از این اعلام نموده بود که شواهد اولیه نشان می دهد واکسن های موجود علیه کووید-19 ممکن است در برابر سویه اومیکرون کمتر موثر باشند و در نتیجه، خطر کلی مربوط به سویه تازه هنوز بالاست.

علائم متداول مبتلایان به اومیکرون

منبع: فرارو

به "آیا همه افراد به سویه اومیکرون مبتلا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا همه افراد به سویه اومیکرون مبتلا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید