سلامتی و پزشکی

زنان برای سفرهای فضایی کارآمدتر هستند؟

مطالعه ای که نشان می دهد فضانوردان زن برای ماموریت های اکتشافی کارآمدتر هستند، ماموریت های فضایی کاملا زنانه را پیشنهاد می نماید.

16 اردیبهشت 1402

جادوی تلقین و قدرت شگفت انگیز آن

سال هاست که دانشمندان بر نتایج تلقین و دارونماها بر روی انسان مطلع شده اند. اما در زمینه ورزش نیز تحقیقی به تازگی منتشر شده که نشان می دهد اثر تلقینی مهم تر از خود ورزش است.

10 اردیبهشت 1402

ترکیب طبیعی بربرین شدت علائم ام اس را کاهش می دهد

حدود 2.8 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به ام اس هستند که در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

19 فروردین 1402

یک دانشگاه دانمارکی دارای بزرگترین مجموعه مغز انسان در زیرزمین خود است: 9479 مغز

قفسه های بی شماری دیوارهای زیرزمین دانشگاه اودنسه دانمارک را پوشانده اند. تصور می گردد در این قفسه ها بزرگترین مجموعه مغز در دنیا نگهداری می گردد.

29 اسفند 1401

هشدار وزیر بهداشت درباره چهارشنبه سوری؛ مراقب چشم هایتان باشید

وزیر بهداشت گفت: یکی از حوادث تلخ در انتها سال به خصوص برای پزشکان و چشم پزشکان، حوادث مربوط به چهارشنبه سوری است. استفاده از بعضی وسایل آتش زا و وسایلی که ایجاد انفجار می نماید، بعضا می تواند حادثه آفرین باشد و به خصوص در شب چهارشنبه سوری در اورژانس...

25 اسفند 1401

پلاستیک های زرد را به آسانی در خانه سفید کنید!

کدر و زرد شدن پلاستیک ها یک معضل آزار دهنده برای خانم ها در خانه است. تمیز کردن این پلاستیک ها نیز سخت است اما با استفاده از روش هایی می توان به این مهم دست یافت.

6 اسفند 1401

6 تاثیر باورنکردنی مصرف حبوبات بر متابولیسم، وزن و سلامتی

برخی از افراد به علت مسائل گوارشی ناشی از مصرف حبوبات، علاقه زیادی به خوردن آن ها ندارند. اگر شما هم جزئی از این افراد هستید، باید بگوییم که با حذف حبوبات در حقیقت خود را از مزایای شگفت انگیز آن ها محروم نموده اید. حبوبات نه تنها روی سلامتی تأثیر مثبت دارند،...

30 بهمن 1401

تفریحات استانبول

استانبول که به عنوان پل بین اروپا و آسیا شناخته می گردد، ترکیبی باشکوه از زندگی باستانی و مدرن است. این کشور با تاریخ غنی و خیابان های پر جنب و جوش و شلوغ و مجموعه بی پایانی از جواهرات پنهان که در هر گوشه ای منتظر هستند، برخورد می نمایند.

21 بهمن 1401

هرگز چای کهنه دم نخورید

چای یکی از نوشیدنی های محبوب در میان خانواده های اصیل ایرانی است که نوشیدن آن قواعد خاص خود را دارد. متاسفانه بسیاری از افراد از روی تنبلی یا عادت های اشتباه چای دم نموده شب قبل را با فاصله زمانی دوباره داغ نموده و همان را با عنوان چای کهنه میل می نمایند،...

13 بهمن 1401

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق نمایند؟

بوتاکس سیستم های عصبی عضلات را مسدود می نماید.

13 بهمن 1401

دمنوش های مناسب برای دفع سنگ کلیه

بهداشت نیوز نوشت: دمنوش ها به علت تاثیری که روی کلیه دارند، به دفع سنگ های ریز یاری زیادی می نمایند.

9 بهمن 1401

فال روزانه و طالع بینی امروز دوشنبه 3 بهمن 1401؛ شما تنها نیستید!

فال روزانه و طالع بینی؛ احساس می کنید سرشار از حس همدردی و عشق به افرادی هستید که آن ها را عزیز می شمارید. خودتان را به عشقی بسپارید که در فضا جاری است.

6 بهمن 1401

با روش های کنترل کردن زخم معده آشنا شوید

زخم معده که به عنوان زخم گوارشی شناخته می شود، از زخم های دردناک در معده است. در این مطلب با شایع ترین علائم زخم معده و روش های کنترل کردن زخم معده آشنا می شوید.

23 دی 1401

خیابان های معروف و دیدنی پاریس

بخش مهمی از سفر به پاریس را قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده اش تشکیل می دهد. هوای پاک و وجود بناهایی با معماری های زیبا و باشکوه از مهمترین دلایلی هستند که پاریس را به شهری فوق العاده برای پیاده روی تبدیل نموده اند.

11 دی 1401

درماتیت آتوپیک چیست؟ دلیل، علائم و راه کارهای درمانی آن

آیا تا به امروز چیزی راجع به درماتیت آتوپیک شنیده اید؟ بیماری پوستی که باعث التهاب و قرمزی پوست می گردد و عوارضی چون پوست ترک خورده، پوست زمخت و یا خارش پوستی را به همراه دارد.

9 دی 1401

قند و نمک چه تأثیری بر افزایش فشار خون دارد؟

یک متخصص قلب و عروق بیان کرد: قند اصولا روی فشار خون فرد تأثیری ندارد مگر در فردی که قند و فشار با هم دارد که در نهایت مصرف قند، خطر بیشتری برای او دارد.

8 آذر 1401

ویژگی های دوست خوب چیست؟ (11 ویژگی که باید بدانید)

یک دوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟ احتمالاً در طول این سال ها دوستان شگفت انگیز و نه چندان شگفت انگیز زیادی داشته اید. دانستن اینکه چه چیزی باعث متمایز شدن دوستان خوب از بقیه شده است می تواند به شما در انتخاب دوستان مناسب در آینده یاری زیادی بکند.

6 آذر 1401

رونق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در تکه دوم مرکز

از کلنگ ساخت حسینیه ای در بوستان پرواز تا معین تکلیف پل معلق آسمان و همراهی با همراه سرای منطقه 2 در هشتمین چهارشنبه فرهنگی عضو شورای شهر تهران آنالیز و بر رونق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در این محدوده از شهر تأکید شد.

13 آبان 1401

افزایش 16 تخت مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان های کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از افزایش 16 تخت مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان های کرمانشاه اطلاع داد.

11 آبان 1401

13 درمان خانگی ساده برای برطرف سیاهی مچ پا

هرچقدر هم که زیبا آرایش کنیم و زیبا بپوشیم، یک لکه کوچک مثل سیاهی مچ پا، می تواند به طور کل ظاهر ما را خراب کند. یاتوجه به اینکه پوست اطراف مچ پا، مانند پوست زانو و آرنج، نازک تر از قسمت های دیگر است، گاهی خشک، ضخیم و تیره می گردد. رخ دادن چنین اتفاقی ناراحت...

8 آبان 1401
تعداد: (346)