جادوی تلقین و قدرت شگفت انگیز آن

به گزارش وبلاگ وردپرس، سال هاست که دانشمندان بر نتایج تلقین و دارونماها بر روی انسان مطلع شده اند. اما در زمینه ورزش نیز تحقیقی به تازگی منتشر شده که نشان می دهد اثر تلقینی مهم تر از خود ورزش است.

جادوی تلقین و قدرت شگفت انگیز آن

اثر تلقینی ورزش چطور اتفاق می افتد؟ فرض کنید که یک برنامه ورزشی به طور خاص برای شما چیده شده، در این صورت بدون توجه به محتوای برنامه تأثیری مثبت در سلامتی شما اتفاق خواهد افتاد.

عناوین مطلب

  • دارونما یا پلاسیبو چیست؟
    • اثر تلقینی ورزش
    • مطالعه لیندبرگ
      • نتیجه تحقیق
    • بعلاوه بخوانید:

محققان می گویند که اثر تلقینی در ورزش فواید سلامتی زیادی در پی دارد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ وردپرس همراه باشید.

دارونما یا پلاسیبو چیست؟

آیا تا به حال برای تسکین سردرد ژلوفن مصرف نموده اید و درست بعد از مصرف قرص، احساس بهبودی داشته اید؟ اگر پاسخ بله است، شما اثر دارونما را تجربه نموده اید.

پلاسبو یا دارونما نام پدیده عجیبی است برای حالتی که درمان در اثر باور به یک دارو اتفاق می افتد و نه به علت ترکیبات آن.

لیندبرگ می گوید: بیش از 70 سال است که اثر دارونما مورد مطالعه قرار گرفته است، اما در نظر گرفتن این تاثیر در چارچوب تحقیقات ورزشی، اتفاقی نو است.

اثر تلقینی ورزش

داروهای پلاسبو بخش مهمی از تحقیقات بالینی هستند. در آزمون ها، داروی واقعی و دارونما بر اساس یک کد به بیماران تجویز می گردد، بنابراین نه محققین و نه شرکت نمایندگان، هیچ کدام نمی دانند به چه کسی چه چیزی داده شده است.به این ترتیب، محققان می توانند به طور عینی اثر دارو را ارزیابی نمایند.

مطالعه لیندبرگ

در مطالعه لیندبرگ و همکارانش 40 نفر شرکت کردند. پس از یک سری آزمایشات فیزیکی در آزمایشگاه، برنامه های آموزشی متفاوتی به آن ها داده شد.

به نیمی از شرکت نمایندگان گفته شد که برنامه آموزشی آن ها بر اساس آزمایش هایی که روی آن ها صورت گرفته، به طور انحصاری برای آن ها در نظر گرفته شده. این گروه را گروه مداخله می نامند. نیمی دیگر، یعنی گروه کنترل، چنین پیغامی را دریافت نکردند.

به همه شرکت نمایندگان برنامه های تمرینی داده شد که از نظر وزن و تعداد تکرار متفاوت بود، اما به طور میانه برنامه های دو گروه مشابه بود.

پس از اتمام هشت تا 10 هفته آموزش، شرکت نمایندگان مجددا در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتیجه تحقیق

در خاتمه تحقیق نتیجه گیری این طور اعلام شد: کسانی که فکر می کردند یک برنامه آموزشی انفرادی را دریافت نموده اند، به طور میانگین نتایج بهتری نسبت به گروه کنترل داشتند. لیندبرگ می گوید حتی با وجود اینکه دو گروه به طور میانه یک برنامه را دنبال نموده بودند. محققان بعلاوه تفاوت هایی بین این دو گروه، به ویژه در خصوص تمرین صندلی و طول عضلات پیدا کردند.

ممکن است کمی تعجب آور باشد اما در نتیجه این تحقیقات اثر تلقینی ورزش نیز اثبات می گردد.

پیشنهاد مطالعه: راه هایی برای فرار از گرفتاری های محیط کار را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "جادوی تلقین و قدرت شگفت انگیز آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جادوی تلقین و قدرت شگفت انگیز آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید