استقرار راهنمایان گردشگری کارت دار در اماکن تاریخی همدان

به گزارش وبلاگ وردپرس، علی خاکسار در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه همدان در چهارمین روز فروردین ماه آب و هوایی بهاری را تجربه می نماید، گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شاهد بارش نعمت الهی است که از نیمه های شب شروع شده و فضای بسیار فرح بخشی ایجاد نموده است.

استقرار راهنمایان گردشگری کارت دار در اماکن تاریخی همدان

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه امروز هوای مطبوع شمال کشور را در همدان می بینیم، گفت: از مردم اقصی نقاط ایران اسلامی دعوت می کنیم به همدان سفر نمایند.

وی با بیان اینکه حجم زیاد مسافر و ترافیک جاده ها در شمال کشور گاهی خسته نماینده می گردد و حتی خدمات رسانی را مختل می نماید، گفت: همدان سرشار از دیدنی های تاریخی و طبیعی و روستاهای گردشگری است که مسافران را به سوی خود فرا می خواند.

خاکسار برگزاری نوروزگاه ها را ظرفیتی در استان همدان برشمرد و گفت: نوروز فرصت مناسبی برای سفر به همدان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همدان شهر گردشگری است و شاهد ورود مسافران نوروزی هستیم 50 راهنمای گردشگری ویژه ایام نوروز برای هدایت مسافران در مناطق دیدنی همدان در نظر گرفته شده اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: بیش از 10 راهنمای گردشگری در سه نقطه از سایت تاریخی هگمتانه اعم از کلیسا، تپه باستانی و موزه به صورت شیفتی در ایام تعطیلات نوروز مستقر هستند.

خاکسار توضیح داد: همچنین در گنبد علویان، برج قربان، آرامگاه باباطاهر، بوعلی، گنج نامه نیز راهنمایان گردشگری حضور دارند.

خاکسار با بیان اینکه راهنمایان گردشگری در اتوبوس های گردشگری هم حضور دارند، گفت: راهنمایان گردشگری با لباس های متحدالشکل در سطح شهر همدان حضور می یابند تا بافت تاریخی این شهر را به مسافران معرفی نمایند.

معاون گردشگری میراث همدان به فعالیت راهنمایان گردشگری دارای کارت شناسایی و مجوز فعالیت در استان همدان اشاره نمود و گفت: راهنمایان پیشانی گردشگری همدان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقرار راهنمایان گردشگری کارت دار در اماکن تاریخی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار راهنمایان گردشگری کارت دار در اماکن تاریخی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید