افزایش نرخ نو عوارض آزادراهی

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران : مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی قطعه دوم آزادراه تهران - شمال اطلاع داد و گفت: نرخ تازه عوارض آزادراهی تا دو هفته دیگر مشخص می گردد.

افزایش نرخ نو عوارض آزادراهی

خیراله خادمی در نشست خبری در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین شرایط مشخص رقم نرخ عوارض آزادراهی گفت: بعد از مخالفت با میانگین افزایش 28 درصدی قیمت عوارض آزادراهی، لیست نو به ستاد تنظیم بازار ارجاع و در دو هفته گذشته نرخ پیشنهادی به سازمان حمایت ارسال و به زودی در جلسه نهایی ستاد تنظیم بازار مشخص قیمت خواهد شد.

وی شرح داد: نرخ عوارض آزادراهی با ایمنی ارتباط دارد. اکنون شبکه جاده ای پرترددترین ترین شبکه حمل ونقلی کشور است و ایجاد ایمنی و تداوم ایمنی به وسیله بخش خصوصی انجام می گردد و اگر تناسبی با مقدار سرمایه گذاری بخش خصوصی و بازگشت آن نباشد و منابع اقتصادی کاهش یابد، هم آینده سرمایه گذاری در بخش آزادراهی نابود می گردد و هم در نگهداری آزادراهها با چالش روبرو می شویم. اکنون 36 طرح آزادراهی روی زمین مانده است و در پی جذب سرمایه گذار هستیم اما از آنجایی که دو سال است با وجود افرایش تورم و هزینه های نگهداری، افرایش عوارض صورت نگرفته است، کسی وارد حوزه سرمایه گذاری ساخت راه نمی گردد.

وی شرح داد: ما 28 درصد افزایش عوارض را در نظر گرفته بودیم که مورد اعتراض نهاده شد این نرخ تنو نظر و ابلاغ می گردد اما در نظر داشته باشید که تردد در آزادراههای ایران مقرون به صرفه ترین ترددها است که می تواند مانعی برای توسعه آزادراهی باشد.

وی گفت: چندین سال است بانک ها وارد سرمایه گذاری آزادراهی نمی شوند و توسعه شبکه آزادراهی برای تکمیل شبکه حمل و نقل ضروری است.

خادمی درباره شرایط فعلی شبکه ریلی و آزادراهی کشور گفت: درحال حاضر 205 طرح دربرنامه کاری داریم که در قالب 339 پروژه درحال انجام است. حدود 73 هزار میلیارد ارزش قبلی و ارزش به روز قراردادها نزدیک 220 هزار میلیارد تومان در بخش آزادراه و ریل است.

وی گفت: طول ریل موجود 14 هزار کیلومتر و 3 هزار و 300 کیلومتر راستا ریلی نو و نزدیک به 6 هزارکیلومتر راستا در حال مطاله داریم.

خادمی گفت: در بخش آزادراهی نیز هزارو 38 کیلومتر پروژه در حال انجام داریم و 1882 کیلومتر پروژه در حال مطالعه داریم. در بخش راه اصلی و بزرگراه نیز 6 هزار کیلومتر پروژه در حال انجام وجود دارد.

معاون وزیر راه گفت: در یکسال گذشته در بخش ریلی و جاده ای و آزادراهی فعالیت خوبی انجام شد و با وجود اینکه منابع اعتباری با حساسیت توریع می گردد نردیک به 142 کیلومتر کار توسعه ای در یکسال اخیر انجام شد و 158 کیلومتر ریل گذاری بارگذاری شد.

وی اطلاع داد که فاز اول راه آهن زاهدان - چابهار به طول 154 کیلومتر به زودی با دستور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

خادمی افزود: در بخش ریلی در یکسال آینده، 5 پروژه ریلی که درحال حاضر بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تامین اعتبار تکمیل خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "افزایش نرخ نو عوارض آزادراهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ نو عوارض آزادراهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید