انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی تکذیب شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی تکذیب شد.

انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی تکذیب شد

محمدجواد جوکاری با اشاره به وجود گلخانه در این منطقه اضافه کرد: گلخانه ای با مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سال 1394 احداث شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کازرون اضافه کرد: طبق گزارشات رسیده و انتشار عکس و مطالبی از مردم در فضای مجازی مبنی بر عدم رعایت حقوق و حد و حریم آتشکده کازرون، نیروهای میراث فرهنگی وارد عمل شدند و موضوع را پیگیری کردند.

جوکاری اضافه کرد: در بازدید میدانی از این اثر ملی، پارک چند خودرو در جلوی گلخانه و حوالی آتشکده مشاهده شد که به مقامات انتظامی گزارش داده و با آنها برخورد شد.

او گفت: دلیل عبور و مرور ماشین ها همین گلخانه بوده است. در این محل زمین های زراعی وجود دارد و این منطقه مسیر ارتباطی است اما حریم کاملا رعایت می گردد.

او با تأکید بر حفاظت و نگهداری آثار باستانی ملی به وسیله میراث فرهنگی و مردم توضیح داد: با رایزنی و پیگیری برای تأمین بودجه برای فنس کشی، در آینده ای نزدیک با این اقدام تا حدودی مشکل برطرف خواهد شد.

جوکاری ضمن تقدیر از همکاری و دغدغه دوستداران میراث، دوستداران محیط زیست در مورد آثار ارزشمند تاریخی که هویت ما هستند، انتشار هر گونه مطلب و عکس مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون را تکذیب و توضیح داد: میراث فرهنگی برای حفظ و نگهداری آثار ارزشمند باستانی، تاریخی و ملی شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و حفظ این آثار وظیفه میراث فرهنگی است.

منبع: همگردی

به "انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید