8 نکته ساده برای داشتن سفری راحت تر

به گزارش وبلاگ وردپرس، چگونه سفری راحت تر داشته باشیم؟

هر سفری با خود تصمیمات مهمی راهم در پی دارد که برای آغاز سفر باید تصمیم گیری شده و انتخاب کنیم. اینکه به کجا یا کدام کشور قصد رفتن داریم، چه زمانی در سفر خواهیم بود و چه زمانی باید به برگشتن به خانه فکر کنیم و مهم تر از همه این موضوعات بلیط هواپیما و خرید آن است. اما در واقع پس از این تصمیمات، اتفاقات، کارها و تصمیم های کوچک ما هستند که سفر را راحت تر و کم تنش تر می نمایند. در متن زیر مجله خبرنگاران 8 نکته برای داشتن سفری راحت تر را به شما شرح می دهد تا در تعطیلات بعدی خود راعایت کنید و پیروز تر باشید.

8 نکته ساده برای داشتن سفری راحت تر

1- بی خیال وسیله نقلیه شخصی شوید.

زمانی که با ماشین خود به فرودگاه می روید، با مشکل پارکینگ روبرو خواهید شد. اگر چه همه فرودگاه ها پارکینگ های بزرگی برای مسافران دارند اما به علت تردد زیاد افراد به فرودگاه ها بیشتر پارکینگ های خصوصی فرودگاه ها پر هستند. ممکن است ساعت ها برای پیدا کردن یک جای پارک در محل بچرخید و در آخر حتی جایی برای گذاشتن ماشین خود پیدا نکنید. برای برطرف این مشکل و داشتن سفری راحت تر دو راه چاره ساده وجود دارد.

اول اینکه با وسیله نقلیه خود به فرودگاه نروید. یک آژانس یا تاکسی بگیرید تا شما را به فرودگاه برساند. خوبی این موضوع این است که تاکسی می تواند شما را در مکان در ورودی فرودگاه پیاده کند. اگر به هر علت مجبور به برداشتن ماشین و وسیله نقلیه خود شدید، لازم نیست حتماً ماشین خود را در فرودگاه پارک کنید. به سراغ پارکینگ های عمومی اطراف و نزدیک به فرودگاه بروید. هر چند برای سفر های طولانی باید پول بیشتری بابت پارک و نگهداری وسیله نقلیه خود بدهید اما دیگر نگران زمان معطلی بابت وسیله نقلیه خود نخواهید شد.

2- مهم ترین وسایلتان را در کوله پشتی خود حمل کنید.

آمار اخیر در پرواز های هواپیمایی و سفر نشان می دهد که به طور میانه در هر پرواز یک ساک و چمدان از دست رفته است یا رسیدن آن به دست صاحبش به تعویق افتاده است. اگر وسیله ای دارید که بدون آن نمی توانید زندگی کنید مانند کفش های راحتی برای پیاده روی یا بارانی سبک یا پلیور و گرمکن، حتماً آن را با خود در کیف یا کوله خود حمل کنید. بعلاوه اگر وسایل خود را درون کیف دستی یا کوله پشتی خود به درستی و با ترتیب اولویت و استفاده از آن، بسته بندی کنید و بگذارید، در واقع در زمان خود صرفه جویی نموده اید. به عنوان مثال کیف لوازم بهداشتی خود را که دارای کرم مرطوب کننده، ضد آفتاب و ادکلن یا اسپری می باشد را در بالای همه وسایل کیف خود قرار دهید تا اگر در سفر به تجدید دوباره کرم ضد آفتاب خود احتیاج پیدا کردید، سریع تر به آن دسترسی داشته باشید.

3- اطلاعات هتل خود را بدانید.

فرض کنید که به هر علت چمدان شما دیر به دستتان رسید یا گم شد. در این صورت ممکن است که هتل خود را گم کنید یا ورود به هتل و تحویل اتاق به تعویق بیفتد و طول بکشد. شما ممکن است به مکانی سفر نموده باشید که تا کنون به آنجا قدم نگذاشته اید. در نتیجه برای داشتن سفری راحت تر و با آسودگی بیشتر بهتر است که تمام اطلاعات هتل و اتاق خود را با خود به همراه داشته باشید. قبل از ترک منزل خود تمام اطلاعات هتل، از قبیل نام و آدرس، تلفن و هر آنچه مربوط به رزرو هتلتان است را پرینت بگیرید.

بعلاوه داشتن یک بک آپ در گوشی همراه می تواند اطمینان خاطر بیشتری به شما بدهد. داشتن نقشه اطراف هتل می تواند به شما یاری بزرگی کند. می توانید آن را به راننده تاکسی نشان دهید تا شما را به آن محل ببرد.

4- تبدیل ارزهای قبلی

یکی از توصیه های ما برای داشتن سفری راحت تر مبادله ارز خارجی در همان مکان مقصد، قبل از بازگشت به خانه است. همواره زمانی که به خانه برمی شد، زمان گذاشتن برای تبدیل ارز خارجی به پول خود بسیار سخت تر می گردد. اگر از سفرهایی که تا کنون رفته اید، پول و ارز خارجی زیادی برایتان به جای مانده، آن ها را نگه دارید و تا سفر بعدی صبر کنید. در سفر بعدی آن ها را با خود برداشته و زحمت دوباره خود را برای تبدیل ارز و گرفتن ارز را کم کنید.

5- چه زمانی از باربر استفاده کنیم

هنگام سفر با چمدان های فراوان اصلا عجله نکنید. در این موارد برای داشتن سفری راحت تر یک روش این است که پس از پیاده شدن از تاکسی تا زمانی که راننده دارد وسایل شما را از صندوق بیرون می آورد به درون فرودگاه بروید. راستا ورودی تا گیت ورودی و ساعت و زمان خود را آنالیز کنید. اگر زمان به میزان کافی داشتید و راستا هم طولانی نبود، خودتان وسایل را حمل کنید. در غیر این صورت برای یاری حتما باربر بگیرید.

6- پرواز هایی را انتخاب کنید که خودتان جایگاه هواپیما را انتخاب نموده اید.

بسیاری از ایرلاین ها و هواپیماها برای اینکه مسافر سفری راحت تر داشته باشد، این اختیار را به شما می دهند که در هنگام رزرو بلیط به صورت اینترنتی بتوانید محل نشستن و جایگاه خود را هم انتخاب کنید. این موضوع و قابلیت امروزه برای دیگر سرویس های حمل و نقل عمومی مانند قطار، تراموا و اتوبوس نیز اجرا می گردد. با داشتن این امکان، محل نشستن جایگاه خود را به راحتی انتخاب کنید. اگر هم در فرودگاه بلیط خود را می گیرید، حتما محل جایگاه خود را پرسیده یا معین کنید که می خواهید در کنار پنجره یا در وسط هواپیما بنشینید.

7- کیف و چمدان خود را علامت گذاری کنید.

در این دوره و زمانه دیگر کسی ساک خود را خودش نمی سازد و همه ما از فروشگاه های یکسانی لوازم خود را خریداری می کنیم. در این میان زیاد پیش می آید که در هر سفری، چمدان ها و ساک های یکسان و هم شکل در کنار هم قرار بگیرند و با هم اشتباه گرفته شوند. برای حل این مشکل و پیش نیامدن موضوعات جابه جایی چمدان ها و داشتن سفری راحت تر بهتر است که چمدان های خود را علامت گذاری کنید. از یک روبان برای این کار بهره ببرید یا از برچسب های رنگی با اشکال مختلف بهره ببرید یا یک استیکر بزرگ بر روی چمدان خود بزنید. با این کار دیگر، مسافران را نمی بینید که چمدان شما را برای تماشا برچسب نامشان به سمت خود بکشند. در واقع همه می فهمند که این چمدان برای آن ها نیست و شما به راحتی منتظر رسیدن چمدانتان بر روی ریل چمدان ها و بارها به سمتتان خواهید بود.

8- شماره پرواز خود را به خاطر داشته باشید.

دانستن این شماره هر چند به نظر ساده می آید ما مسأله مهمی می تواند باشد. اگر در یک فرودگاه در یک کشور خارجی هستید، دانستن تنها شماره پرواز می تواند به شما یاری بزرگی کند. لازم نیست حتماً نام طولانی پرواز خود یا کشور مقصد را به زبان کشور مقصد به خاطر داشته باشید. تنها شماره آن پرواز را به خاطر بسپارید.

منبع: smartertravel.com

منبع: الی گشت

به "8 نکته ساده برای داشتن سفری راحت تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته ساده برای داشتن سفری راحت تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید