بانه میزبان اولین جشنواره منطقه ای داستان های عامه پسند کُردی

به گزارش وبلاگ وردپرس، دبیر اجرایی اولین جشنواره منطقه ای داستان های عامه پسند کُردی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در کردستان اظهار کرد: نخستین جشنوارە داستان عامه پسند بە زبان کُردی با هدف کشف و شناسایی استعدادهای مغفول مانده در حوزه ادبیات داستانی کردی، ایجاد پل ارتباطی بین اقشار مختلف اجتماع با ادبیات و بعلاوه همیشه کردن راستا نویسندگی آماتور برای ورود به دنیای حرفه ای نویسندگی در پاییز 1400 در شهر بانه برگزار می گردد.

بانه میزبان اولین جشنواره منطقه ای داستان های عامه پسند کُردی

بهنام فتاحی بانه، با اشاره به منظور کلی از مفهوم داستان عامه پسند اسم کرد: آن دسته از داستان هایی که با طرح و زبانی ساده و بدون پیچیدگی های ساختاری مرسوم، به روایت رویدادهای واقعی زندگی اجتماعی یا روایت ماجراهای شبه واقعی می پردازد، می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

وی با بیان اینکه داستان عامه پسند در صورت امکان می تواند حاوی پیغام اخلاقی هم باشد، اضافه نمود: این نوع از داستان گاهی هم به وسیله روایت، ضمن شناسایی آسیب های اجتماعی و روانی، به نقد فرهنگ، آداب و رسوم، عقاید، تفکرات و...می پردازد.

دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای داستان های عامه پسند کُردی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره اسم کرد: هر نویسنده می تواند حداکثر سه اثر را به صورت تایپ شده به جشنواره ارسال کند. تمامی آثار می بایست به زبان کُردی و بدون غلط املایی نوشته شده باشند.

فتاحی بانه، با بیان اینکه محدودیتی برای حجم آثار ارسالی (تعداد صفحات) وجود ندارد، افزود: مسئولیت اصالت آثار (برای مصونیت سرقت ادبی) پس از راستی آزمایی، بر عهده نویسندگان است و حق امتیاز آثار به صورت مکتوب و الکترونیکی و با نام نویسندگان، برای جشنواره محفوظ است.

وی به تقویم جشنواره هم اشاره نمود و اضافه نمود: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 30 آبان ماه امسال اعلام شده است و زمان اعلام نتایج داوری هم انتها آذرماه 1400 خواهد بود و پس از داوری آثار، به نفرات برگزیده جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می گردد.

فتاحی بانه با تاکید بر اینکه هر نویسنده می بایست بیوگرافی کوتاه، شماره تماس و آدرس خود را به همراه آثار ارسالی ضمیمه کند، یادآوری کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار می توانند با شماره همراه 09381190819 تماس حاصل نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بانه میزبان اولین جشنواره منطقه ای داستان های عامه پسند کُردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانه میزبان اولین جشنواره منطقه ای داستان های عامه پسند کُردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید