بایدن پس از ادای سوگند: با دنیا تعامل خواهم کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا پس از ادای سوگند با بیان اینکه امروز روز دموکراسی و روز آمریکا است تاکید نمود که تروریسم داخلی و افراط گرایی چالش آینده آمریکاست و باید بر آنها غلبه کنیم.

بایدن پس از ادای سوگند: با دنیا تعامل خواهم کرد

جو بایدن روز چهارشنبه در نخستین سخنرانی پس از به دست دریافت قدرت، اضافه نمود: این روز آمریکا، روز دموکراسی و تصمیم قاطع است.

وی با بیان اینکه بدون وحدت صلح و امنیتی در کار نخواهد بود، ادامه داد: بار دیگر آمریکا در برابر چالش نهاده شد و برخاست. می دانم آمریکایی ها با تردید به آینده نگاه می نمایند و نگران شغل های خود هستند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه امروز غلبه آرمان دموکراسی نه یک نامزد ریاست جمهوری است، گفت: دموکراسی چیره شده است. اکنون در این مکان مقدس در حالیکه چند روز پیش خشونت سعی کرد بنیان کنگره را تکان دهد، یک ملت هستیم.

وی با این ادعا که با دنیا تعامل می کنیم تا نه فقط برچالش های دیروز که بر چالش های امروز فائق شویم، گفت که آمریکا شریک معتمدی برای صلح و امنیت خواهد بود.

بایدن اضافه نمود: ما پیش خواهیم رفت و کوشش خواهیم کرد. باید چیزهای زیادی التیام یابد و بازسازی شود.

وی با اشاره به همه گیری کرونا و تلفات انسانی آن، ادامه داد: کسب و کار زیادی تعطیل شدند و فریاد اعتراض به نابرابری شنیده می شود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: افراط گرایی و تروریسم داخلی و همچنین تغییرات آب و هوایی دیگر چالش پیش روی ما است. باید به یکپارچگی برسیم.

بایدن اعلام نمود: امروز تمام و روح و روان من به این بستگی دارد که کشور و مردم را یکپارچه سازیم و از همه می خواهم در این راستا، برای مبارزه با خشونت، افراط گرایی، یاس و ناامیدی به ما بپیوندید.

وی با بیان اینکه باید دمای خصومت را پایین آورد، گفت: تنها راه پیشرفت، یکپارچگی است و ما باید به عنوان ایالات متحده رفتار کنیم. بنابراین بیایید از نو آغاز کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: سیاست نباید یک مساله سراسر خصومت و آتش شود. هر مخالفتی نباید به جنگ و پیکار تبدیل شود.

بایدن ادامه داد: امروز ادای سوگندی را شاهد هستیم که نخستین زن به عنوان معاون رئیس جمهوری یاد کرد.

وی با اشاره به شورش هوادران ترامپ در 17 دی ماه گفت آن جمعیت خشن تصور کردند که می توانند اراده مردم را خاموش نمایند، دموکراسی را خدشه دار نمایند، این اتفاق نیفتاد و هرگز نخواهد افتاد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: من عهد می کنم که رئیس جمهوری تمام آمریکایی ها باشم و برای کسانی که از من حمایت نکردند به همان اندازه ای کار می کنم که از من حمایت کردند.

بایدن با بیان اینکه در ماه ها و هفته های اخیر درسی از حقایق و دروغ ها گرفتیم، ادامه داد: دروغ هایی که برای کسب قدرت و منفعت طلبی گفته می شود.

وی افزود: بسیاری از آمریکایی ها نگران آینده و مشاغل خود هستند، نگرانی شما را می فهمم. باید به پیکار داخلی که قرمز را در برابر آبی، محافظه کار را در برابر لیبرال، روستایی را در برابر شهری قرار می دهد، انتها دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید نمود: ما به یکدیگر نیازمندیم تا از این زمستان تیره و تار بگذریم. باید سیاست بازی را کنار بگذاریم و به عنوان یک کشور در برابر این همه گیری بایستیم.

بایدن اعلام نمود: من به فراسوی مرزها می گویم که آمریکا در معرض آزمایش نهاده شد و قوی تر شد، ما اتحادمان را بازسازی می کنیم و بار دیگر با دنیا تعامل می کنیم.

وی توضیح داد: ما با قدرت مثال زدنی خود رهبری صلح و امنیت را در دنیا به عهده خواهیم گرفت.نخستین اقدام من به عنوان رئیس جمهوری، دعا برای آنهایی است که در یکسال اخیر در همه گیری کرونا از دست دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا خواهان سکوت برای ادای احترام به 400 هزار قربانی کرونا شد.

بایدن اضافه نمود: بحران اقلیمی، تبعیض نژادی و سایر موضوعات یکی از بزرگترین مسئولیت ها را بر دوش ما گذاشته است. ما را قضاوت خواهند کرد که چگونه از بحران ها عبور می کنیم.، ایرنا

جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا سوگند خورد

انتها پس از کش و قوس های فراوان، جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند خورد.

به گزارش دیلی میل، در مراسمی که امروز ظهر (چهارشنبه) به وقت واشنگتن در بالکن غربی ساختمان کنگره برگزار گردید، جو بایدن سوگند ریاست جمهوری آمریکا را مقابل رئیس دیوان عالی آمریکا جان رابرتس ادا کرد.

جان رابرتز به عنوان عالی رتبه ترین مقام قوه قضاییه که یکی از سه رکن اصلی حکومت در آمریکاست به جو بایدن تبریک گفت و او را برای نخستین بار رئیس جمهور نامید.

کامالا هریس نیز مقابل سونیا سوتومایور، اولین عضو لاتین تبار دیوان عالی آمریکا، به عنوان معاون بایدن سوگند خورد.

بر اساس ترتیب، اول هریس سوگند یاد کرد.

متن سوگند رییس جمهوری آمریکا به این توضیح است: من رسما سوگند یاد می کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم.

بایدن بعد از ادای سوگند در سخنانی گفت: امروز روز آمریکاست. امروز روز دموکراسی است. امروز روز احیاست. امروز ما ارج می نهیم پیروزی یک هدف را که همان دموکراسی است. در این لحظه دموکراسی برنده شد.

چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا اضافه نمود: امروز هم زیر سایه خداوند همه گرد هم آمده ایم تا این پیروزی را جشن بگیریم. من از تمام اسلاف خود و شما سپاسگزارم.

بایدن تاکید نمود: ما راه خود را در پیش خواهیم گرفت. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مثل بحران کرونا، میلیون ها شغلی که از دست رفته است، برابری نژادی، کره زمین ما برای بقای خود فریاد می زند، اختلافات نژادی و قومی زیاد است، باید با دشمنانی که در مقابلمان هستند مبارزه کنیم، مثل بیماری، نفرت و… که این امر با وحدت ممکن است.

جو بایدن مبارزه با کرونا را اولویت خود اظهار داشت اما خیلی زود به افراطی گرایی، خشونت و تروریسم هم اشاره نمود و گفت که باید کشورش مقابله با تروریسم داخلی و تحرکات گروه های افراطی حامی رجحان نژادی سفیدپوستان را هم در اولویت قرار دهد.

وی اضافه نمود: پیروزی برای ما تضمین شده نیست، اما هر زمان که دور هم جمع شدیم توانستیم بر مسائل فائق آییم. بدون وحدت صلح و پیشرفتی در کار نیست. وحدت راه پیش روی ماست. ما باید مانند ایالات متحده آمریکا رفتار کنیم. بیایید از نو همه چیز را آغاز کنیم. سیاست ورزی نباید یک آتش شعله ور باشد که همه چیز را بسوزاند.

بایدن کنار گذاشتن اختلافات سیاسی را رمز مبارزه با کرونا دانست و گفت: باید با کنار گذاشتن اختلافات خود همچون یک ملت متحد به نبرد با کرونا برویم… باید با وجود تفاوت ها، تحمل مان را بالا ببریم و کوشش کنیم با قرار دادن خودمان در موقعیت مخالفمان، به یکپارچگی برسیم.

رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت: چند روز بعد از آنکه عده ای اوباش خواستند دموکراسی ما را خدشه دار نمایند اینجا ایستاده ایم و می گوییم چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. دموکراسی همین است. اما اختلاف نظرها نباید باعث تشتت ملی شود. من رییس جمهوری همه آمریکا خواهم بود.

بایدن عنوان داشت: باید اختلاف نظرها را کنار بگذاریم. شکیبایی نشان دهیم. محتاج هم هستیم. باید سیاست ورزی را کنار بگذاریم و در برابر کرونا باید به عنوان یک ملت بایستیم.

وی اضافه نمود: آمریکا محک خورد اما قدرتمندتر از قبل برخواهیم خاست. ما در پی احیای ائتلاف های خود و شریکی قابل اعتماد برای صلح و امنیت خواهیم بود. من در پیشگاه خداوند سوگند می خورم که از شما، آمریکا و دموکراسی حفاظت خواهم کرد.

مراسم سوگند بایدن در حالی برگزار گردید که مراسم سال جاری با دورهای قبلی بسیار متفاوت بود که این تفاوت هم از ویروس کرونا و هم از تهدید حامیان افراطی ترامپ ناشی شد و مراسم با تدابیر شدید امنیتی و تقریبا بدون حضور مردم اما با حضور 25 هزار نیروی امنیتی برگزار گردید.

در مراسم تحلیف تعدادی از شخصیت های سرشناس سیاسی آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین، میشل اوباما، بانوی اول پیشین، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین، بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، جورج بوش و همسرش، مایک پنس، معاون ترامپ، میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا، چاک شومر، رهبر دموکراتها در سنا و بسیاری از سناتور و نمانیدگان مجلس حضور داشتند.، ایسنا

ترامپ: روزی باز خواهیم گشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه به وقت تهران در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در فرودگاه نظامی مریلند باز هم حاضر نشد انتخاب جو بایدن را تبریک بگوید اما گفت: ما را به یاد داشته باشید، روزی و به نحوی از انحا باز خواهیم گشت.

دونالد ترامپ پیش از ترک واشنگتن دی سی که به معنای انتها یافتن دوره ریاست جمهوری او خواهد بود در فرودگاه اندروز و قبل از سوار شدن به هواپیمای اختصاصی رئیس جمهوری برای آخرین بار به مقصد فلوریدا، از آنچه دستاوردهای دولت خود خواند دفاع کرد و گفت که دولت آینده پیروز خواهد بود زیرا ما زیرساخت ها و پایه های پیروزیت آن را فراهم نموده ایم.

ترامپ باز هم در سخنانی تحریک آمیز خطاب به هوادارانش گفت که همواره برای شما خواهیم جنگید.

وی با بیان اینکه ما نزدیک به 75 میلیون رای آوردیم که برای یک رئیس جمهوری مستقر بی سابقه بود، اضافه نمود: ما سه هزار قاضی فدرال و سه قاضی دیوان عالی را منصوب کردیم، ما کارهای زیادی انجام دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ویروس کرونا را یک ویروس چینی نامید که خانواده های زیادی از آن رنج برده اند و مدعی شد که ساخت واکسن ها در مدتی کم یک معجزه پزشکی بود.

ترامپ تاکید نمود: من همواره برای شما خواهم جنگید و صدایتان را خواهم شنید.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا آنچه که انجام دادم، باورنکردنی و شگفت انگیز بود، مدعی شد: اقتصاد امروز آمریکا مثل یک سفینه فضایی بالا رفته است.

ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنانی کوتاه از مردم آمریکا تشکر کرد.

قرار است تا ساعتی دیگر جو بایدن با ادای سوگند، به طور رسمی قدرت را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا در دست گیرد.، ایرنا

پرواز به فلوریدا با آهنگ سیناترا

بعد از سخنرانی در پایگاه هوایی اندروز، ترامپ همراه همسرش، ملانیا، با هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا و در حالی که آهنگی از فرانک سیناترا در محوطه پایگاه پخش می شد، راهی فلوریدا شد.

به جنوب فلوریدا می فرایند تا در عمارت مارئه لاگو، خانه محبوب آقای ترامپ در ساحل پام بیچ زندگی نمایند.

هواپیمای ریاست جمهوری بعد از این پرواز از فلوریدا به مریلند برمی شود تا در خدمت جو بایدن، رئیس جمهور بعدی باشد. ، بی بی سی

ترامپ در کاخ سفید برای بایدن نامه گذاشت

شبکه سی ان ان که روز چهارشنبه بطور زنده لحظات ترک دونالد ترامپ از کاخ سفید را پخش کرد، گزارش داد که او نامه ای برای جو بایدن رئیس جمهوری بعدی خود در کاخ سفید گذاشته است.

یکی از افراد نزدیک به ترامپ این خبر را اعلام نموده است.

سی ان ان گفت که هنوز چیزی از محتوای این نامه تعیین نیست.

مرسوم است که در حین انتقال قدرت، رئیس جمهوری قبلی برای نفر بعد از خود روی میز کارش یک نامه می گذارد و ضمن تبریک به او، برای او آرزوی پیروزیت می نماید اما هنوز معلوم نیست در نامه ای که ترامپ برای بایدن گذاشته، چه نوشته شده است.

سی ان ان همچنین گزارش داد که خانم ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ در اقدامی مشابه، برای خانم جیل بایدن همسر جو بایدن و بانوی اول آمریکا در دولت جدید، نامه گذاشته است.

ترامپ صبح امروز به وقت واشنگتن کاخ سفید را به مقصد اقامتگاهش در فلوریدا ترک کرد و حاضر به شرکت در مراسم تحلیف بایدن نشد. او حتی حاضر نشد به رئیس جمهوری بعد از خود تبریک بگوید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "بایدن پس از ادای سوگند: با دنیا تعامل خواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن پس از ادای سوگند: با دنیا تعامل خواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید