برای برطرف بوی سوختگی قورمه سبزی چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، قورمه سبزی یکی از خورشت های محبوب و پرطرفدار است، اما امکان دارد در زمان پخت بسوزد و این تصور پیش آید که دیگر قابل استفاده نیست، اما باید بگوییم که با چند ترفند ساده و در دسترس به سادگی می توان این مشکل را رفع کرد.

برای برطرف بوی سوختگی قورمه سبزی چه کنیم؟

با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا رفع بوی سوختگی قورمه سبزی را یاد بگیرید. قورمه سبزی یکی از خورشت های خوش عطر و لذیذ است که هر کدبانویی دوست دارد، آن را به شیوه ای خاص درست کند. شاید برای هر آشپزی پیش بیاید که آب خورشت قورمه سبزی اش تمام گردد و بسوزد. اگر با چنین موقعیتی روبه رو شدید، اصلا نترسید. راهکارهایی وجود دارد که در این مواقع، با استفاده از آن ها می توانید غذای خود را نجات دهید و بوی سوختگی آن را کاملا رفع کنید.

برای رفع بوی سوختگی قورمه سبزی داخل آن آب نریزید

وقتی غذایی دارد می سوزد، اولین کاری که خیلی از افراد می نمایند ریختن آب روی آن است، اما باید بدانید که این اصلا کار درستی نیست. وقتی، خورشت قورمه سبزی یا غذای دیگری در حال سوختن بود، نباید داخل آن آب بریزید. با ریختن آب در قورمه سبزی در حال سوختن تنها بوی سوختگی آن را افزایش می دهید.

بنابراین به یاد داشته باشید هنگام سوختن خورشت در اولین مرحله، شعله زیر آن را خاموش کنید و اصلا روی آن آب نریزید.

قسمت رویی و نسوخته خورشت را جدا کنید

بعد از آنکه زیر خورشت در حال سوختن را خاموش کردید، قسمت رویی آن را از قسمت ته گرفته جدا کنید. بعد قسمت رویی که سالم مانده است را در یک قابلمه دیگر بریزید. سپس در قابلمه حاوی مواد قسمت رویی اندازهی روغن و آب بریزید و صبر کنید تا مواد داخل آن حدود 20 دقیقه بجوشد.

رفع بوی سوختگی قورمه سبزی با پیاز یا شکر

بعد از آنکه قسمت رویی را در قابلمه دیگر ریختید و آب و روغن اضافه کردید، می توانید کارهای دیگری انجام دهید تا بوی سوختگی خورشت قورمه سبزی کاملا رفع گردد:

  • در قابلمه نو حاوی خورشت قورمه سبزی یک پیاز درسته پوست کنده بیندازید و در آخر نیز آن را خارج کنید. پیاز باعث می گردد بوی سوختگی خورشت شما تا حد زیادی از بین برود.
  • شکر یکی دیگر از موادی است که بوی سوختگی را تا اندازه زیادی کاهش می دهد، بنابراین از آن می توانید برای این کار استفاده نمایید.
  • بعد از جدا کردن قسمت نسوخته خورشت و اضافه کردن آب و روغن به آن، کمی هم شکر داخل مواد خود بریزید. البته در اندازه شکری که استفاده می کنید دقت نمایید تا خورشت شما شیرین نگردد.

در این مطلب یاد گرفتیم چه کنیم قورمه سبزی نسوزد. برای تماشا دستورهای بیشتر از غذاهای ایرانی طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ، غذای بی نظیر جنوبی را در مجله بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب و ترفندهای بیشتر از آشپزی 5 ترفند ساده برای رفع ترشی غذا را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برای برطرف بوی سوختگی قورمه سبزی چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای برطرف بوی سوختگی قورمه سبزی چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید