تمامی مطالبات دامداران تا خاتمه هفته آینده پرداخت می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی مطالبات دامداران در طرح خرید دام مازاد دامداران و عشایر استان تا خاتمه هفته آینده پرداخت می گردد.

تمامی مطالبات دامداران تا خاتمه هفته آینده پرداخت می گردد

مشیرالحق عابدی، امروز شنبه 10 مهر در نشست تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان اضافه نمود: براساس گزارش شرکت پشتیبانی امور دام، از ابتدای آغاز طرح خرید دام مازاد دامداران و عشایر استان، 16 هزار رأس دام خریداری شده که 50 درصد مبلغ آن به دامداران پرداخت شده است.

به گزارش وبلاگ وردپرس، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی اعلام کرد: با پیگیری های اجرا شده در زمینه تأمین اعتبار مورد احتیاج، تمامی مطالبات دامداران به زودی پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ازای هر کیلوگرم گوشت، سه کیلوگرم نهاده به دامداران تحویل شده است گفت: در این طرح، جو دولتی به مبلغ 2 هزار و 115 تومان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین خرید دام مازاد استان از شهرستان طبس بوده است ادامه داد: در حالی در 6 ماه اول امسال 80 هزار تن نهاده بین دامداران توزیع شده که نهاده توزیعی در کل سال گذشته 92 هزار تن بوده است.

عابدی با اشاره به برنامه های صورت گرفته برای تامین گندم مورد احتیاج استان توضیح داد: با ذخیره سازی های خوبی که اجرا شده، مسئله ای در تأمین گندم مورد احتیاج استان نداریم.

وی اندازه مرغ توزیع شده در سطح استان را از ابتدای امسال بیش از 22 هزار تن اسم کرد و گفت: به استناد گزارش سازمان جهاد کشاورزی، در پنج ماه نخست امسال ماهانه هزار و 200 تن و در شهریور هزار و 800 تن تخم مرغ در استان توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی توضیح داد: در حال حاضر در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ در استان هیچ مسئله ای نداریم.

وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به استان اضافه نمود: موضوع فرآوری محصولات استراتژیک کشاورزی در سفر رییس جمهوری مصوب شد که جهاد کشاورزی طرحی را در راستای تأمین تسهیلات مورد احتیاج تحقق این مصوبه آماده نموده است.

عابدی با اشاره به برنامه های جهاد کشاورزی در راستای حمایت از زرشک کاران و زعفران کاران استان گفت: خرید توافقی محصول زرشک و زعفران خراسان جنوبی و هم لحاظ مشوق های صادراتی برای صادرات زعفران از مهمترین این طرح ها است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده درخصوص میوه تنظیم بازار شب عید گفت: براساس مصوبه این جلسه مقرر شد پیگیری لازم برای تأمین هزار تن سیب و پرتقال (از هر کدام 500 تن) صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تجربه استان در سال های گذشته، برنامه ریزی های لازم برای تأمین میوه با کیفیت و با قیمت کمتر از سایر منطقه ها صورت گرفته است.

وی از مصوبه کمیسیون تنظیم بازار استان و تاکید استاندار بر تشکیل سه گروه کاری برای تنظیم هرچه بهتر بازار گفت و اضافه نمود: براساس مصوبه جلسه امروز این سه گروه کاری پایه ریزی شد.

عابدی اعلام کرد: گروه کاری برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از فراوری به ریاست و دبیری سازمان جهاد کشاورزی و با حضور شرکت پشتیبانی امور دام و هم ادارات کل صمت، دامپزشکی، تعاون روستایی، اطلاعات و بازرسی تشکیل می گردد.

وی گفت: گروه کاری برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت دهی به سمت حمایت از مصرف کننده به ریاست و دبیری اداره کل صمت و با حضور اتاق اصناف و اطلاعات سپاه و هم ادارات کل تعزیرات حکومتی، اطلاعات، بازرسی و جهاد کشاورزی شکل گرفت.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی اضافه نمود: گروه کاری برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره سازی کالاهای اساسی هم به ریاست و دبیری اداره کل غله و خدمات بازرگانی و با حضور ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، صمت، اطلاعات، بازرسی، جهاد کشاورزی، تعاون روستایی بعلاوه پشتیبانی امور دام و اطلاعات سپاه تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تمامی مطالبات دامداران تا خاتمه هفته آینده پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی مطالبات دامداران تا خاتمه هفته آینده پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید