جوهور بهرو در یک نگاه

به گزارش وبلاگ وردپرس، جوهور بهرو سومین شهر بزرگ مالزی است و با معابد و پارک های متعدد، یکی از مقاصد مشهور گردشگری در این کشور به شمار می رود. لگولند جوهور بهرو، معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان و تم پارک شهر هلو کیتی از دیدنی های جوهور بهرو محسوب می شوند.

جوهور بهرو در یک نگاه

جوهور بهرو (Johor Bahru) مرکز ایالت جوهور در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در جنوبی ترین نقطه شبه جزیره مالزی واقع شده است و در فاصله 30 کیلومتری از سنگاپور و 300 کیلومتری از کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. این شهر با نام های اسکندر پوتری و تانجونگ پوتری نیز شناخته می شود.

جمعیت جوهور بهرو بیش از 1.6 میلیون نفر و مساحت آن 220 کیلومتر مربع است. نزدیک به نیمی از جمعیت این شهر را مالزیایی ها تشکیل می دهند و بعد از آن چینی ها و هندی ها قرار دارند. زبان رسمی جوهور بهرو مالزیایی است و زبان های چینی، هندی و انگلیسی نیز میان مردم رواج دارد.

نوع حکومت در ایالت جوهور پادشاهی مشروطه است و در راس حکومت سلطان واقع شده است. این سمت به صورت موروثی و تنها از میان اعضای خانواده سلطنتی انتخاب می شود. در راس دولت نخست وزیر قرار می گیرد که با همکاری 10 عضو دیگر، شورای مجریه را تشکیل می دهند. نمایندگان هیئت مقننه ایالتی نیز از میان شهروندان و با رای گیری همگانی انتخاب می شوند. ایالت جوهور بهرو تنها ایالتی است که ارتش خود را دارد. نام ارتش جوهور بهرو، نیروی نظامی سلطنتی جوهور است.

جوهور بهرو با نام اسکندر پوتری در سال 1855 پایه گذاری شد و در سال 1862، به جوهور بهرو تغییر نام داد. این شهر در دوره سلطنت ابوبکر و در اواخر قرن نوزده، پیشرفت و توسعه پیدا کرد و بسیاری از ساختمان ها، مدارس، بناهای مذهبی و ریل راه آهن سنگاپور در این زمان ساخته شد. ژاپنی ها بین سال های 1942 تا 1945 جوهور بهرو را اشغال کردند و در سال 1963 با تشکیل مالزی، جوهور بهرو با عنوان مرکز ایالت باقی ماند.

آب و هوای جوهور بهرو استوایی به شمار می رود. دما در طول سال تغییر چندانی ندارد و میزان بارندگی و رطوبت بالا است. متوسط دمای هوا از 22.5 تا 31.8 درجه سانتی گراد تغییر می کند و میانگین بارش سالانه 2,355 هزار میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه بین المللی سنای (Senai International Airport) در فاصله 32 کیلومتری شمال غربی شهر واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به کوالالامپور، گوانجو، لنکاوی، بانکوک و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. ایستگاه قطار نیز در مرکز شهر واقع شده است و جوهور بهرو را به شهرهایی مانند کوالالامپور، ایپوه و سنگاپور وصل می کند. همچنین با استفاده از اتوبوس می توان به سنگاپور، هات یای در تایلند و بسیاری از شهرهای مالزی دسترسی داشت. برای جابجایی های درون شهری اتوبوس های عمومی و تاکسی ها خدمات خوبی ارائه می دهند.

کیف های باتیک، کیک های موزی و صنایع دستی بومی از سوغاتی های جوهور بهرو به شمار می رود. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید جوهور بهرو سیتی اسکوئر، کی اس ال سیتی مال و مرکز خرید کومتار جی بی سی سی (Komtar JBCC) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های جوهور بهرو می توان به لگولند جوهور بهرو، معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان، مسجد سلطان ابوبکر، پارک موضوعی شهر توماس (Thomas Town)، موزه میراث چینی ها جوهور بهرو (Johor Bahru Chinese Heritage Museum)، پارک ماجراجویی انگری بردز (Angry Birds Activity Park)، پارک موضوعی شهر هلو کیتی (Sanrio Hello Kitty Town) و معبد قدیمی چینی های جوهور بهرو (Johor Old Chinese Temple) اشاره کرد.

دیگر دیدنی های جوهور بهرو شامل معبد آرولمیگو راجاماریامان دواستانام، باغ وحش جوهور، پارک موضوعی بندرگاه پوتری (Puteri Harbour)، پارک آبی و ماجراجویی آستین هایتز (Austin Heights Water & Adventure Park) و آبشار پولای (Pulai Waterfall) می شود.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / en.wikipedia.org

به "جوهور بهرو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوهور بهرو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید