خبرنگاران یک هزارو 850 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش انجمن کلیوی زنجان هستند

به گزارش وبلاگ وردپرس، زنجان - خبرنگاران - مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت : هم اکنون یک هزارو 850 بیمار دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی، تحت پوشش این انجمن قرار دارند که بخش قابل توجهی از آنان با مسائل بیکاری، معیشتی و هزینه های اقتصادی دارو و درمان که فرایند همیشگی و مادام العمر درمانی دارند، روبرو هستند.

خبرنگاران یک هزارو 850 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش انجمن کلیوی زنجان هستند

محمدرضا طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ وردپرس اضافه نمود: این انجمن با داشتن بخش پشتیبانی، آموزش، پیشگیری، کلینیک، داروخانه و دندانپزشکی، هر آنچه که برای بیماران کلیوی لازم بوده را در بخش ساختمان مرکزی انجمن کلیوی، با یاری های خالص مردمی آماده نموده تا بیماران کلیوی اعم از دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی به ویژه بیماری های زمینه ای مثل دیابت و فشارخون، که ورودی 85 درصد بیماران دیالیزی از این بخش است، خدمات لازم را دریافت نمایند.

وی افزود: بزرگترین رسالت این انجمن، تعامل با خیرین و توجیه آنها نسبت به نیازهای بیماران است که مهم ترین عامل در این زمینه جلب اعتماد این قشر بوده و باید اطمینان داشته باشند که یاری های آنها در جای درست هزینه می گردد و نهادهای مردمی به آنچه که می گویند عمل می نمایند.

این مسؤول ادامه داد: در این راستا تمامی نذورات و یاری های مردمی نسبت به نیت مردم صرف امور بیماران نیازمند به صورت ساماندهی انجام می گردد که این یاری ها به وسیله آنالیز های انجام گرفته از سوی مددکاری و روانشناسان متخصص ساماندهی شده تا به موقع دست بیماران نیازمند برسد و هیچ گونه دخل و تصرفی در این یاری ها نمی گردد.

وی با اشاره به رشد بالای میزان فطریه جمع آوری شده نسبت به سال گذشته در انجمن کلیوی گفت: این مهم نشان از اعتماد و شناخت مردم به صندلی این نهاد خیریه دارد و تداوم آن می تواند بسیار اثربخش باشد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: سال جاری طبق مجوز شورای زکات استان 10 پایگاه در سطح شهر برای جمع آوری زکات فطره توسط انجمن کلیوی برپا شد و میزان فطریه جمع آوری شده نسبت به سال گذشته افزایش 25 درصدی یافت.

وی گفت: بر این مبنا در پایگاه های جمع آوری زکات فطره در سطح شهر نیز بیش از 40 همیار انجمن کلیوی به صورت داوطلبانه همکاری داشتند.

طهماسبی اعلام نمود: این وجوه در راستای ماموریت های خیرخواهانه انجمن، صرف امور جاری و درمانی بیماران نیازمند کلیوی می گردد که مساعدت های ارزشمند مردم می تواند بسیاری از بیماران دیالیزی را وارد چرخه پیوند کلیه کند تا این قشر از مسائل و درد و رنج فراوان دیالیز رهایی یابند.

انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش پنج بیمار دیالیزی فعالیت خود را شروع نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یک هزارو 850 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش انجمن کلیوی زنجان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزارو 850 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش انجمن کلیوی زنجان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید