زهر عقرب سل و عفونت استاف را درمان می نماید

به گزارش وبلاگ وردپرس، دانشمندان برای اولین بار پی برده اند زهر عقرب دارای موادی است که می تواند برای درمان بیماری های مرگباری همچون سل و عفونت استاف به کار رود.

زهر عقرب سل و عفونت استاف را درمان می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ وردپرس به نقل از نیواطلس، دانشمندان برای اولین بار پی برده اند زهر عقرب دارای موادی است که می تواند برای درمان بیماری های مرگباری همچون سل و عفونت استاف به کار رود.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد می گویند زهر عقرب تنها ماده ای است که از توانایی مقابله با باکتری های هر دو بیماری سل و عفونت استاف کاربرد دارد.

باکتری استافیلوکوک اورئوس، گستره وسیعی از عفونت ها با نام کلی استاف از عفونت های ساده پوستی (مانند جوشدانه، کورک، کفگیرک، گل مژه و آبسه) گرفته تا بیماری های تهدیدکننده زندگی (مانند پنومونی، مننژیت، استئومیلیت، اندوکاردیت، سندرم شوک سمی و سپتی سمی) را ایجاد می نماید. استافیلوکوک اورئوس به عنوان یکی از 5 عامل شایع ایجادکننده عفونت های بیمارستانی به ویژه عفونت های زخم پس از جراحی است. هر سال، 500 هزار نفر در بیمارستان های ایالات متحده آمریکا به عفونت های استافیلوکوک اورئوس مبتلا می شوند.

پیش از این هم از زهر عقرب به عنوان یک ماده ارزشمند برای درمان بعضی بیماری ها استفاده شده بود. مواد سمی زهر عقرب اگر چه می تواند انسان را از پای درآورد، اما خاصیت درمانی نیز دارد. پیش از این از زهر عقرب برای درمان بیماری هایی همچون مالاریا و حتی کاستن از شدت پیشرفت بعضی انواع سرطان استفاده شده بود. ماه گذشته ماده ای در زهر عقرب کشف شده بود که می تواند بعضی تومورهای مغزی را شناسایی کند.

عقربی که زهر آن برای مقابله با سل و عفونت استاف قابل استفاده است در شرق مکزیک زندگی می نماید و البته استخراج مواد مورد نظر برای این کار، چندان ساده نیست. لذا انتظار می رود فراوری دارو برای این کار به کوشش و صرف وقت و انرژی زیادی احتیاج داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "زهر عقرب سل و عفونت استاف را درمان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زهر عقرب سل و عفونت استاف را درمان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید