سرمایه گذاری برای ثبت میراث فرهنگی در یونسکو افزایش یابد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایرنا/ براساس سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاری برای ثبت میراث فرهنگی در یونسکو افزایش یابد.

سرمایه گذاری برای ثبت میراث فرهنگی در یونسکو افزایش یابد

عبدالرضا مصری با اشاره به ثبت آثار میراث فرهنگی ناملموس در لیست جهانی یونسکو گفت: امروز همه مردم جهان به وسیله شبکه های اینترنتی بدنبال علایق و ذائقه خاص خود هستند، بسیاری از مردم علاقمند به طبیعت گردی و ماجراجوبی و بسیاری هم علاقمند به آثار تاریخی و صنایع دستی هستند. وقتی آثار یک کشور در یونسکو ثبت می گردد با توجه به اینکه دسترسی به آن برای همه جهان آسان می گردد زمینه ای ایجاد می گردد تا به وسیله آن گردشگران علاقمند به آثار ثبت شده به کشور دارنده آنها جذب شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدام به موقع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ثبت جهانی چهار عنصر تازه در یونسکو توضیح داد: ثبت یک عنصر در یونسکو محلی برای اعتبار بخشی به آن است، ثبت یک اثر در یونسکو پس از آنالیز و تایید همه مراحل علمی و پیشینه آن است و به همین علت محلی قابل اعتماد برای همه گردشگران است. حضور و ثبت آثار ایران در یونسکو می تواند به نوعی اعتبار برای جذب گردشگران و مسافران خارجی بحساب آید.

مصری گفت: متاسفانه آن چه تا به امروز به ثبت رسیده، هنوز 10 درصد از داشته های ایران هم نیست، از طرفی شاهد هستیم که در جهان مواردی به ثبت می رسد که در مقابل ظرفیت های بزرگ ایران پیش پا افتاده و کم ارزش است و البته نشانی از کم لطفی ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت مشترک چندین پرونده ایرانی با کشورهای همسایه اظهار کرد: ثبت های مشترک طبیعتا سندیت های بهتری را برای یک اثر در یونسکو به همراه دارد و وقتی یک اثر با چنین ویژگی به ثبت برسد، اعتماد بیشتری را از سوی گردشگران و مسافران به همراه دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرچه تعداد ثبت آثار متنوع و متعدد کشور در یونسکو بالاتر برود، زمینه اعتمادسازی بیشتری را برای جهانیان ایجاد می نماید، اضافه کرد: ایران هرچه برای ثبت آثار ملموس و ناملموس خود در یونسکو سرمایه گذاری بیشتری را انجام دهد نه تنها هزینه نکرده بلکه منفعت بیشتری را به وسیله جلب اعتماد جهانیان کسب می نماید.

منبع: همگردی

به "سرمایه گذاری برای ثبت میراث فرهنگی در یونسکو افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری برای ثبت میراث فرهنگی در یونسکو افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید