سریع ترین تشخیص آلزایمر با یک بازی کامپیوتری

به گزارش وبلاگ وردپرس، گروهی از پژوهشگران بین المللی دریافته اند که یک بازی به نام Sea Hero Quest که هم اکنون بیش از 4 میلیون نفر در سراسر جهان آن را بازی می نمایند می تواند سریع ترین راه برای تشخیص آلزایمر باشد.

سریع ترین تشخیص آلزایمر با یک بازی کامپیوتری

به گزارش وبلاگ وردپرس و به نقل از گیزمگ، بیماری آلزایمر معمولاً در ابتدا با اختلال و مسائل حافظه عیان می گردد، هرچند این مشکل به طور معمول در مرحله پیشرفته اتفاق می افتد. دانشمندان به منظور تشخیص زودهنگام این بیماری یک بازی ویدئویی ساخته اند که مهارت های ناوبری و جهتیابی فضایی بازیکنان را ارزیابی می نماید.

این بازی را می توان بر روی گوشی های هوشمند یا تبلت بازی کرد و با همکاری Deutsche Telekom آلمان، گروه تحقیقاتی CNRS فرانسه، کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه آنگلیای شرقی انگلیس توسعه یافته است.

این بازی اولین بار در سال 2016 منتشر شد و از آن موقع بر اساس بازخورد بیش از 4.3 میلیون نفر در سراسر دنیا که آن را دانلود و بازی نموده اند پالوده شده است.

هدف این بازی این است که سریع ترین جهت را به یک سری از شناورها بیابید، در حالی که راه خود را به وسیله پیچ و خم آیس برگ ها و جزایر پیدا می کنید. این کار توانایی جهتیابی بازیکن را که تصور می گردد از علائم اولیه آلزایمر است، آزمایش می نماید.

در آزمایش هایی که بر روی داوطلبان در خیابان های پاریس و لندن انجام شد، معین شد که توانایی های جهتیابی افراد در این بازی با توانایی آنها در محیط های واقعی در ارتباط است.

بنابراین محققان بر اساس داده های بازی 27 هزار و 108 بازیکن بریتانیایی 50 تا 75 ساله یک حداقل عملکرد از عملکرد ناوبری آنها ایجاد کردند. سپس گروهی 60 نفره را در یک آزمایشگاه آزمایش کردند که سن، جنس، تحصیلات و ملیت متفاوتی داشتند.

31 نفر از آنها دارای ژن APOE4 بودند که گفته می گردد با ابتلاء به آلزایمر مرتبط است، در حالی که 29 نفر دیگر حامل این ژن نبودند.

هنگامی که داده های بازی این گروه تجزیه و تحلیل شد معین شد که حاملان ژن APOE4 در جهتیابی فضایی عملکرد بدی داشته اند و جهتهای ناکارآمدی را به سمت شناورها پیش گرفته اند.

گیلیان کافلان از دانشگاه آنگلیای شرقی گفت: تحقیقات نشان می دهد که تغییرات این چنینی در مغز با ابتلاء به بیماری هایی مانند آلزایمر حتی چند دهه قبل از آغاز علائمی مانند از دست دادن حافظه مرتبط است و به توسعه درمان های مؤثر آلزایمر در آینده یاری می نماید.

وی اضافه نمود: این علائم در مراحل اولیه توسعه این بیماری و قبل از اینکه بیش از حد به مغز آسیب برسد آشکار می شوند. این بازی ویدئویی یک نمونه شگفت انگیز از این است که چگونه چنین عواملی می توانند به دانشمندان یاری نمایند یک قدم به یک پیشرفت و تغییر در زندگی بسیاری از مردم نزدیک شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سریع ترین تشخیص آلزایمر با یک بازی کامپیوتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین تشخیص آلزایمر با یک بازی کامپیوتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید