لزوم اقدام موثر برای توسعه تجهیزات پزشکی، رونمایی از کتاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در گذر زمان

به گزارش وبلاگ وردپرس، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران توجه ویژه جامعه دنیای به نظام سلامت را فرصتی ارزشمند برای شکوفا شدن استعدادهای جوانان و پژوهشگران نخبه دانشگاهی دانست و تاکید کرد : امروز که ویروس کرونا در دنیا جولان می دهد، باید برای توسعه تجهیزات پزشکی و طراحی و تولید داروهای موثر، کیت های آزمایشگاهی و اقلام مختلف اساسی و مصرفی اقدام موثری انجام دهیم.

لزوم اقدام موثر برای توسعه تجهیزات پزشکی، رونمایی از کتاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در گذر زمان

به گزارش وبلاگ وردپرس، دکتر جلیل کوهپایه زاده در مراسمی که به مناسبت چهل وهفتمین سالروز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و روز داروساز؛ با حضور معاونین دانشگاه و داروسازان منتخب در سالن شهید یاسینی مرکز همایشهای رازی برگزار شد؛ با گرامی داشت مقام علمی حکیم محمد زکریای رازی، این مناسبت ها را به خانواده دانشگاه علوم پزشکی ایران و همه کسانی که در کار پژوهش، تولید و توزیع دارو در کشور تلاش می کنند تبریک گفت.

وی از مجموعه جوان داروسازی دانشگاه دعوت کرد تحت حمایت کامل دانشگاه، با همکاری مجموعه مدد و دانشکده طب ایرانی و استفاده از تجارب گذشته و ارتباط خوب دانشگاه با بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان غذا و دارو و همه صاحب نظران، با ایجاد مرکز شتاب دهنده، تحولی بزرگ در توسعه پژوهش و تبدیل ایده ها به محصول و نیز ساماندهی خدمات روزمره این حوزه ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، روحیه جهاد و ایثار و از خودگذشتگی همکاران دانشگاه را الگو گرفته از سیره آن حضرت دانست و اضافه کرد: در دوران کرونا، داروسازان نیز در کنار سایر همکاران سلامت در خط مقدم مبارزه با این ویروس، فعالیت موثر و شایسته ای داشتند اما خدماتشان کمتر به چشم آمد.

رونمایی از کتاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در گذر زمان

در پایان این مراسم، علاوه بر تقدیر از داروسازان منتخب، از کتاب و فیلم مستند دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، کتاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در گذر زمان امروز و مصادف با سالروز اخذ مجوز تاسیس دانشگاه از کمیسیون منتخب یکصدوسومین نشست شورای گسترش آموزش عالی با حضور دکتر جلیل کوهپایه زاده و معاونین وی در مرکز همایش های رازی رونمایی شد.

این کتاب در بیست فصل و 496 صفحه به قلم محمد قاضی نوشته شده و نویسنده سعی کرده است با مستندات به دست آمده از گفتگوهای اجرا شده با روسای ادوار مختلف و همچنین برخی از اساتید و دانشجویان، تاریخ دانشگاه علوم پزشکی ایران را به رشته تحریر درآورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم اقدام موثر برای توسعه تجهیزات پزشکی، رونمایی از کتاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در گذر زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اقدام موثر برای توسعه تجهیزات پزشکی، رونمایی از کتاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در گذر زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید