ماجرای ویدئوی انتقادی رضا شفیعی جم چه بود؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، در پی انتقاد رضا شفیعی جم از پرداخت نشدن دستمزد عوامل یک سریال، این بازیگر با انتشار ویدئویی جدید خاطرنشان کرد که پس از انتقادها پیروز شده است نیمی از این پول را دریافت کند. در این میان تهیه کننده سریال هم در گفت وگویی با خبرنگار خبرنگاران که پیگیر اتفاق شده بود، ماجرا را از منظر خود شرح داد.

ماجرای ویدئوی انتقادی رضا شفیعی جم چه بود؟

رضا شفعی جم مدتی پیش با انتشار ویدیویی در فضای مجازی از پرداخت نشدن دستمزدش در آخرین سریالی که برای تلویزیون ایفا نموده بود، انتقاد و خاطرنشان کرد که به رغم دشواری بازی و نویسندگی در این سریال آن هم در ایام شیوع کرونا، تهیه نماینده این سریال پس از گذشت چند ماه از ساخت، پاسخ او و دیگر عوامل را نمی دهد و چک هایش هم برگشت خورده است.

او با انتقاد صریح از تهیه نماینده نسبت به جوابگو نبودن به عوامل که برخی از آنها را پیشکسوتان حوزه نمایش تشکیل می دهند، از مسوولان تلویزیون درخواست نموده بود که تهیه سریال ها را به هر فردی نسپرند.

هرچند شفیعی جم در این ویدئو نام دقیقی از سریال و تهیه نماینده را نیاورده بود اما شرحات او، اذهان مخاطبان و رسانه ها را به سمت سریال میانبر می برد که چند ماه قبل پخش فصل دوم آن در شبکه پنج سیما به سرانجام رسید.

چند روز پس از انتشار این ویدیوی انتقادآمیز، شفیعی جم، ویدیوی دیگری را منتشر کرد که در آن با لحنی طنز و نمایشی اعلام نموده بود که نیمی از طلبش را دریافت نموده است.

شفیعی جم همچنین به این نکته اشاره نمود که در آن موقع راه دیگری به جز انتشار ویدیویی انتقادی در فضای مجازی به ذهنش نرسیده و اصطلاحا مغزش قفل نموده بود. (این ویدیو در سرانجام گزارش قابل مشاهده است)

او در عین حال با تاکید بر ضرورت توجه به ویژگی های مثبت جامعه در شرایط فعلی، از مردم خواست تا بدون توهین به یکدیگر گره گشای کارهای هم باشند.

در پی انتشار این ویدئو، خبرنگار وبلاگ وردپرس پیگیر موضوع شد و با تهیه نماینده سریال میانبر تماس گرفت.

محمد صالحیان با نادرست خواندن فرار از پرداختن دستمزد بازیگران و عوامل سریال میانبر، به وبلاگ وردپرس شرح داد که سازمان صداوسیما به صورت اقساط ماهانه مبالغی را در اختیار تهیه نماینده ها می گذارد و بعد آن ها این پول را میان بازیگران و عوامل تقسیم می نمایند.

این تهیه نماینده با اشاره به ویدئوی دوم رضا شفیعی جم اضافه کرد: این بازیگر بعد از ویدئوی اول، ویدیوی دیگری گذاشت و از من عذرخواهی کرد. او در ویدیوی جدید گفت چک خود را گرفته است. حتا خود ایشان دوباره پیشنهاد همکاری نموده اند و می خواهند به دفتر ما بیایند.

صالحیان در ادامه اظهار کرد: درست است که ما دستمزدها را تسویه ننموده ایم، اما هر چه را که سازمان صداوسیما به ما داده است، میان بازیگران تقسیم نموده ایم. هر قسطی را که داده می گردد، باید میان همه تقسیم کنیم. دوستان صبر و تحملشان مقداری کم است. سال هاست در این کار هستم و از این چیزها زیاد دیده ام اما بهتر است با آبروی کسی بازی نکنیم. به علاوه، سه ـ چهار ماه بیشتر از این سریال نگذشته است. ما پروژه هایی داریم که یکی ـ دو سال است دستمزد بازیگران و عواملش پرداخت نشده است.

او گفت: برخی از دوستان طاقشان کمتر است. من به عنوان تهیه نماینده و پدر خانواده باید از خطاهای فرزندانم بگذرم. بالاخره آن ها هم آمدند کار کردند و زحمت کشیدند. مقصر اصلی کسی نیست؛ شرایط این طور است. سازمان صداوسیما قسط ها را می دهد و ما قسطی را که می گیریم،ا پخش می کنیم. سازمان بر اساس اقساط و پیشرفت کار، پول را تحویل می دهد. در حال حاضر بخش کوچکی از دستمزدهای عوامل این سریال مانده است که آن هم پرداخت می گردد.

تهیه نماینده سریال میانبر که فصل اول آن در صداوسیمای مرکز البرز و فصل دوم آن مستقیما توسط معاونت امور استان ها فراوری شده، درباره فرایند ساخت این سریال شرح داد: ما این سریال را به پیشنهاد آقای دارابی، معاون امور استان های صدا و سیما ساختیم. پس از پخش چند قسمت از فصل اول، شبکه پنج پیشنهاد ساخت فصل دوم را هم به ما داد. اما متاسفانه به تعهداتشان عمل نکردند. شبکه پنج به ما گفت فصل دوم را با مشارکت سیما فیلم می سازیم. ما با شرایط کرونا رفتیم روی آنتن و فاصله تا فراوری آنتن گاهی 72 تا 48 ساعت بود. قرار بود سریال 90 قسمت باشد ولی وقتی به تعهدات عمل نشد، دیگر ادامه ندادیم. دوباره شبکه پنج پیشنهاد ساخت فصل سوم را داد و اعلام آمادگی کردند، چند روز بعد دوباره انصراف دادند و این باعث شد ما نتوانیم 90 قسمت را روی آنتن ببریم و در شرایطی که مردم به سریال طنز نیاز دارند، ساخت این سریال هر چند با هزینه اندک، انجام نشد.

به گفته تهیه نماینده سریال میانبر، آی فیلم از 27 مهر ماه پخش این سریال را آغاز می نماید.

غلامرضا نیکخواه، محمود جعفری، رضا شفیعی جم، شهین تسلیمی، آرش نوذری، اشکان اشتیاق، بهراد خرازی، مهران رجبی، مرضیه صدرایی، حمید نیک نبرد، فاطمه مرتاضی، سالار کریم خانی، جابر وثوق، وحید چنانی، ترگل جعفری، وحید اسمی خانی، ریحانه سرلک و شاهکار صالحیان از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند.

در ادامه می توانید ویدئوی دوم رضا شفیعی جم را ملاحظه کنید:

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماجرای ویدئوی انتقادی رضا شفیعی جم چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ویدئوی انتقادی رضا شفیعی جم چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید