مجلس افغانستان خواهان تعلیق روابط با پاکستان شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، مجلس افغانستان در پیوند به ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پلیس قندهار و چند تن دیگر از مقامات امنیتی این ولایت، خواهان تعلیق روابط با پاکستان شد.

مجلس افغانستان خواهان تعلیق روابط با پاکستان شد

به گزارش حوزه افغانستان وبلاگ وردپرس، مجلس افغانستان در پیوند به ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پلیس قندهار و چند تن دیگر از مقامات امنیتی این ولایت، خواهان تعلیق روابط با پاکستان شد.

مجلس افغانستان در نشست امروز (شنبه 5 عقرب/ آبان) از دولت خواست تا در پیوند به ترور زنجیره ای جنرالان و شخصیت های تاثیر گزار کشور در 17 سال گذشته رسما از پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت نامه درج کند.

اقبال صافی، رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس افغانستان با ارائه گزارشی در مورد چگونگی ترور جنرال عبدالرازق، جنرال حسین خیل و جنرال عبدالجبار قهرمان گفت که این ترورها ادامه ترورهای ده ها جنرال و شخصیت های تاثیرگزاری است که از 17 سال پیش تاکنون ترور شده اند و دست هایی از پاکستان در این ترورها دست داشته اند.

صافی گفت: حکومت افغانستان باید روابط دیپلماتیک خود را با پاکستان به حالت تعلیق در آورد و رسما از دست داشتن پاکستان در این ترورها به شورای امنیت سارمان ملل متحد شکایت درج کند.

پیش از این ریاست امنیت ملی افغانستان گفته بود که ترور جنرال عبدالرازق در آن سوی خط دیورند طرح ریزی شده و رئیس جمهور افغانستان نیز از پاکستان خواست تا عاملان ترور جنرال عبدالرازق را به افغانستان تحویل دهد.

با این حال، پاکستان گفته است که دولت افغانستان هیچ گونه مدرکی در مورد این ادعا ارائه نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مجلس افغانستان خواهان تعلیق روابط با پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان خواهان تعلیق روابط با پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید