مرکل: همچنان ماه های سخت کرونایی را در پیش رو داریم

به گزارش وبلاگ وردپرس، صدر اعظم آلمان در سخنانی با تاکید بر اینکه همچنان ماه های سخت کرونایی در پیش روی کشور واقع شده است شهروندان را به صبر و استقامت بیشتر دعوت کرد.

مرکل: همچنان ماه های سخت کرونایی را در پیش رو داریم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک گفتگوی شهروندی اعلام نمود که نگرانی بسیاری از شهروندان در این پاندمی را قابل درک دانسته و هم زمان از آن ها درخواست صبر و استقامت بیشتر کرد.

مرکل تاکید نمود که شرایط کرونایی در آلمان تا تابستان همچنان متشنج خواهد بود. وی تاکید نمود: همچنان سه تا چهار ماه سخت از جمله مارس، آوریل، می و ژوئن در پیش روی ما واقع شده است. بعد از آن تاثیرات واکسن معین می گردد. پس از آن اوضاع بهتر خواهد شد، اما در حال حاضر هر روز برای ما روزهای دشواری است.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که برخورد سیاسی با این بحران توام با عدم اطمینان است. وی اضافه کرد: ما حالا سعی می کنیم پل هایی را بسازیم، اما نمی دانیم دقیقا به کجا باید راهنمایی گردد. ما هم ساحل را نمی بینیم. این در واقع تمامی دشواری یک پاندمی است که خاتمه آن معین نیست.

وی همچنین گفت: من نمی دانم این ویروس چه تغییرات و کارهای دیگری انجام می دهد و آیا جهش های دیگری وجود خواهد داشت یا خیر.

روسای مجلس های کشورهای اتریش، چک و اسلواکی هم در نامه مشترکی به وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان خاتمه کنترل های مرزی برای مهار کرونا که مدتی است از طرف آلمان اعمال شده را خواهان شدند. در این نامه که خطاب به اعضای کمیسیون داخلی مجلس آلمان هم نوشته شده است آمده است: عواقب این اقدامات متناقض با هدف مشترک ما در جلوگیری از ضررهای مالی بیشتر به وسیله این پاندمی است.

رئیس مجلس آلمان هم در پاسخ به درخواست همتایان اروپایی خود اعلام نمود که امیدوار است این محدودیت های موقتی به زودی از بین برود و اتحادیه اروپا قدرتمندانه تر از این بحران خارج گردد. وی در عین حال تاکید نمود که این مسئله نباید فراموش گردد که گسترش کنترل نشده این ویروس و جهش های آن می تواند آسیب های بهداشتی و مالی برای شهروندان را تشدید کند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9146 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت و 300 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال حدود 2526643 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 73119 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مرکل: همچنان ماه های سخت کرونایی را در پیش رو داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: همچنان ماه های سخت کرونایی را در پیش رو داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید