هنرمندان خراسان رضوی بودجه ای برای ساخت فیلم ندارند

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بودجه ای برای ساخت فیلم مستند، باستانی و نماهنگ از طرف ارگان خاصی برنامه ریزی نشده با وجود این که در جشنواره ملی فانوس، استان خراسان رضوی با 10 برگزیده در بخش های مختلف در کشور اول شد، اما متأسفانه حمایت از هنرمندان در فراوری این آثار مغفول مانده است.

هنرمندان خراسان رضوی بودجه ای برای ساخت فیلم ندارند

جواد فرهنگ نژاد، امروز، نهم آذرماه در نشست خبری جشنواره کهربا در سالن شهید هاشمی نژاد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، اظهار کرد: به منظور ایجاد زمینه مناسب برای کشف استعدادهای استان و با هدف ایجاد زمینه رقابت سالم، مناسب و سازنده برای فراوری آثار دفاع مقدس در قالب هنر برگرفته از موضوعات ایثار، شهادت، مقاومت و پایداری با جریان سازی فرهنگی ـ هنری در سطح استان، اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس در خراسان رضوی برگزار گردید.

وی گفت: این جشنواره با موضوع ایثار و شهادت، پایداری و مقاومت، علم و پژوهش و فناوری، معنویت و اخلاق در چهار بخش دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی، نقش دفاع مقدس و الگوسازی فرهنگی، نقش دفاع مقدس و سبک زندگی و نقش دفاع مقدس در عدالت و مبارزه با فساد تبیین شد.

فرهنگ نژاد با اشاره به وجود استعدادهای هنری خوب در استان، اظهار کرد: متأسفانه برای هنرمندان استان ما بودجه ای برای ساخت فیلم مستند، باستانی و نماهنگ از طرف ارگان خاصی برنامه ریزی نشده، با وجود این که در جشنواره ملی فانوس، استان خراسان رضوی با 10 برگزیده در بخش های مختلف در کشور اول شد؛ اما متأسفانه حمایت از هنرمندان در فراوری این آثار مغفول مانده است. لذا با برپایی جشنواره ارزشی کهربا و با حمایت های بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس این اتفاق تا حدودی افتاده و نتایج خوبی هم در بر داشت.

فرهنگ نژاد اضافه نمود: 576 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که به تفکیک شامل 328 اثر در بخش داستانی، 113 اثر در بخش مستند، 75 اثر در بخش فیلمنامه نویسی، 13 اثر در بخش پویانمایی و 47 اثر در بخش نماهنگ است که از این تعداد 207 اثر به تفکیک 98 اثر در بخش داستانی، 35 اثر در بخش مستند، 45 اثر در بخش فیلمنامه، 8 اثر در بخش پویانمایی و 21 اثر در بخش نماهنگ پذیرفته شد.

دبیر اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی، توضیح داد: همچنین5200 قطعه عکس با موضوع شهدای مدافع حرم به دبیرخانه رسیده که از این تعداد 350 عکس پذیرفته شده است.

وی بیان کرد: اکران آثار عصر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از 10 تا 12 آذرماه در دو سانس از ساعت 17:30 تا 19:45 در پردیس سینمایی هویزه خواهد بود و اختتامیه این جشنواره چهارشنبه 13 آذرماه از ساعت 17:30 تا 20:30 در سینما هویزه برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

فرهنگ نژاد با بیان این که 12 فیلم داستانی، پنج مستند، چهار پویانمایی و هفت نماهنگ به بخش اکران جشنواره راه یافته اند، اضافه نمود: اولین روز با اکران فیلم های خاموشی با موضوع نقش دفاع مقدس در اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی، عروسک، والا و پرواز از حلب در سانس 17:30 تا 18:15 و 18:30 تا 19:15 به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی اضافه نمود: فیلم های کرار، عملیات شناسایی، پدر، خیرالنساء و زو در دومین روز و فیلم های ساک سفر، باز هم سکوت، شهید خادم الشریعه، پسرم و ناجی می آید در آخرین روز جشنواره در دو سانس به نمایش در می آید.

دبیر اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی، ابراز کرد: پخش نماهنگ های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره با عناوین مرگ قو، ماه، کربلای تو همین جاست، در بین اکران ها صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هنرمندان خراسان رضوی بودجه ای برای ساخت فیلم ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان خراسان رضوی بودجه ای برای ساخت فیلم ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید