کاهش 10 درجه ای دمای هوا از پنجشنبه

به گزارش وبلاگ وردپرس، دمای هوا از پنجشنبه بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی در سواحل شمالی کشور و استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، مرکزی، قم و سمنان 10 درجه کاهش می یابد.

کاهش 10 درجه ای دمای هوا از پنجشنبه

سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای گفت که از روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال و شمال غرب به سواحل دریای خزر نفوذ می نماید که پیامد آن افت نسبی دما در نوار شمالی کشور از روز پنجشنبه تا صبح شنبه (7 تا 10 درجه سلسیوس) و وزش باد شدید طی روز پنجشنبه (سرعت باد 36 تا 54 کیلومتر برساعت) و بارش باران در جلگه و برف در منطقه ها فراساحلی و ارتفاعات البرز خواهد بود. انتظار می رود شدت بارش طی بعد از ظهر پنجشنبه تا اوایل صبح آدینه رخ دهد.

این اطلاعیه اضافه نمود که طی روز پنجشنبه دریای خزر مواج و طوفانی پیش بینی می گردد و انتظار می رود ارتفاع موج در منطقه ها نزدیک ساحل به بیش از 2 متر برسد.

بر اساس این اطلاعیه با گذر تدریجی این سامانه طی پنجشنبه تا صبح شنبه، علاوه بر سواحل دریای خزر، دمای هوا در نوار شمالی کشور با افت نسبی دما (5 تا 10 درجه) در شمال غرب و جنوب رشته کوه البرز در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، مرکزی، قم، سمنان و در شمال شرق تا صبح یکشنبه پیش بینی می گردد. انتظار داریم از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح آدینه، بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی البرز در گیلان، مازندران و گلستان و محدودیت دید به سبب کولاک و مه غلیظ موجب اختلال در عبور از این نقاط گردد.

این اطلاعیه توصیه کرد که همراه داشتن تجهیزات زمستانه برای گذر از جاده های کوهستانی البرز به سبب کولاک و برف، مدیریت انتقال و مصرف سوخت و انرژی در نوار شمالی کشور از آدینه تا شنبه به سبب افت دما و اجتناب از تردد قایق های کوچک ماهیگیری در سواحل خزر با توجه به پیش بینی مواج و طوفانی بودن دریا در روز پنجشنبه در دستور کار قرار گیرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "کاهش 10 درجه ای دمای هوا از پنجشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 درجه ای دمای هوا از پنجشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید