1000 نظامی آمریکایی در لهستان مستقر می شوند

به گزارش وبلاگ وردپرس، همزمان با اعلام آمریکا مبنی بر کاهش تعداد نظامیان خود در آلمان، وزیر دفاع لهستان اطلاع داد که 1000 نظامی آمریکایی در این کشور مستقر خواهند شد.

1000 نظامی آمریکایی در لهستان مستقر می شوند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس، ماریوس بلاشزاک وزیر دفاع لهستان روز آدینه گفت که واشنگتن دست کم هزار نظامی در لهستان مستقر خواهد نمود و بر نیروهای موجود در بخش شرقی پیمان آتلانتیک شمالی نظارت خواهند داشت.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که آمریکا بیان کرد تعداد زیادی از نیروهایش را از آلمان خارج خواهد نمود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گذشته گفته بود که پنتاگون 6400 نظامی خود را از آلمان خارج خواهد نمود و 5600 نفر از آنها را در دیگر کشورهای ناتو از جمله ایتالیا و بلژیک مستقر می نماید.

بلاشزاک در ادامه مصاحبه خود گفت: دست کم 1000 نظامی جدید در کشورمان مستقر خواهند شد و فرماندهی آمریکایی در لهستان خواهیم داشت و این فرماندهی بر نظامیانی که در بخش شرقی ناتو قرار دارند نظارت خواهد داشت و لهستان به مرکز مهمی برای نیروهای زمینی در منطقه تبدیل خواهد شد.

وزیر دفاع لهستان افزود که به زودی توافق نظامی نهایی با آمریکایی ها امضا خواهد شد.

آمریکا میخواهد تا با کاهش تعداد نظامیانش در آلمان، آنها را به 24 هزار نفر کاهش دهد.

اسپر نیز اعلام نموده که این اقدام بخشی از طرحی گسترده برای باز استقرار نیروهای آمریکایی در دنیا بوده تا به شکل بهتر با تهدیدات اصلی که روسیه و چین عامل آن هستند مقابله نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "1000 نظامی آمریکایی در لهستان مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1000 نظامی آمریکایی در لهستان مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید