9 فایده فوق العاده وازلین برای پوست

به گزارش وبلاگ وردپرس، خواص بی شمار وازلین موجب شده است تا این ماده به یکی از مؤثرترین و پرکاربردترین مواد در بهبود جای زخم و بریدگی و بعلاوه زیبایی و سلامت پوست و مو تبدیل گردد.

9 فایده فوق العاده وازلین برای پوست

ژل پترولیوم یا وازلین، نوعی روغن معدنی است که اولین بار به وسیله رابرت آگوستین چیسبوری در سال 1859 کشف شد. در حقیقت، وازلین ترکیبی از پارافین، مواد معدنی و میکروکریستال است. امروزه، وازلین در هر خانه ای پیدا می گردد؛ زیرا، این روغن معدنی دارای خواص زیبایی و درمانی فوق العاده زیادی است. در این مطلب از وبلاگ وردپرس به موضوع فواید وازلین برای پوست می پردازیم.

فواید وازلین برای پوست

وازلین مرطوب کننده پوست

شاید فکر کنید که غلیظ بودن روغن وازلین باعث می گردد که استفاده از آن بر روی صورت سبب ایجاد لکه های پوستی گردد و منافذ پوست را مسدود نماید. اما این اتفاق نخواهد افتاد. وازلین یک ماده با منشاء طبیعی است و به همین دلیل آلرژی زا نیست. از طرفی مرطوب کننده قوی پوست است که برای درمان خشکی پوست در هر سنی مناسب است.

استفاده از این روغن بخصوص برای فصول سرد سال توصیه می گردد زیرا سرما سبب خشکی و ترک خوردگی پوست می گردد و از وازلین می توان برای حفظ رطوبت پوست سود برد. برای این منظور بهتر است شب ها و پیش از خواب از وازلین استفاده نمایید.

درمان جوش های سرسیاه

اگر قصد خارج کردن جوش های سرسیاه را دارید، مقداری وازلین به صورت یک لایه نازک را روی بینی یا قسمت مورد نظر بمالید و به مدت ده دقیقه آن را با بخور گرم یا حوله داغ، گرم نگه دارید. سپس بشویید یا با یک دستمال، سر سیاه ها را خارج کنید. اگر به موهای خود اهمیت می دهید، به مطلب ماسک های آبرسان خانگی به موهای شما جان می دهد مراجعه کنید.

وازلین نرم کننده پوست

پوست برخی از قسمت های بدن که تحت فشار فیزیکی زیادی قرار دارند مانند پوست کف دست ها، قوزک و کف پاها، آرنج و زانو به راحتی خشک، شکننده و سیاه می گردد. برای درمان خشکی این قسمت ها، هر شب پیش از خواب یک لایه وازلین روی این بافت ها بمالید. بهتر است با یک کیسه پلاستیک یا جوراب آن را بپوشانید.

جوانسازی پوست

روغن وازلین با ایجاد آبرسانی و حفظ رطوبت پوست، مانع از عمیق شدن چین و چروک شده و خاصیت ضد پیری و ضد قارچی قوی دارد.

درمان جوش و آکنه

اصولا این ماده توانایی خاصی در درمان مستقیم جوش و آکنه ندارد ولی به علت خاصیت لایه برداری و پاکسازی آلودگی ها از منافذ پوستی می تواند تا حدود سبب پیشگیری از ایجاد جوش گردد.

اسکراب بدن

برای لایه برداری و جداسازی پوست مرده، مقداری وازلین را با یک ماده زبر نظیر شکر یا نمک ترکیب نمایید و با مالیدن آن به پوست قسمت ها پوسته داده به صورت اسکراب، اقدام به لایه برداری و زیباسازی پوست کنید.

برطرف تیرگی دور چشم

یکی از روش های موثر درمان سیاهی دور چشم استفاده از ماسک وازلین به همراه چند قطره آب لیمو است. پس از گذشت ساعت می توان آن را پاک کرد.

برطرف لکه های پوستی

برای کمرنگ کردن لکه های پوستی توصیه می گردد از ماسک صورت وازلین و برگ خرمالو استفاده نمایید. برای این منظور، سی گرم برگ خرمالو را بشویید، در آفتاب خشک کنید و بعد به خوبی پودر کنید. سپس این پودر را با وازلین ترکیب نموده و برای ده تا بیست روز به شکل ماسک صورت استفاده نمایید.

برطرف چین و چروک پوست

ماسک تهیه شده از وازلین به همراه سفیده تخم مرغ برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست مناسب است و به سفت شدن پوست و جلوگیری از افتادگی یاری می نماید. یک عدد سفیده تخم مرغ را بهم بزنید تا کف کند. بعد چند قطره آب لیموی تازه و یک قاشق وازلین به آن اضافه نموده و مخلوط نمایید. این ماسک صورت را به مدت یک ربع ساعت روی پوست بمالید و بعد بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی وبلاگ وردپرس مطلب با این چند ست بلوز و شلوار زنانه در مجالس بدرخشید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "9 فایده فوق العاده وازلین برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 فایده فوق العاده وازلین برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید